مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

تربیت سرمایه انسانی در آموزش‌ و پرورش در تسریع اجرای سند تحول بنیادین تأثیرگذار است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست تخصصی مدیران کل آموزش‌وپرورش قطب پنج کشوری گفت: طرح «کانون مدرسه» گامی مهم برای تحقق دستیابی به اهداف تربیتی آموزش‌وپرورش است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حامد علامتی در نشست تخصصی مدیران کل آموزش‌وپرورش قطب پنج کشوری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، ضمن تشکر از نگاه راهبردی آموزش‌وپرورش نسبت به موضوع تعلیم‌وتربیت گفت: بخش عمده بودجه کشورهای پیشرفته در حوزه تعلیم‌وتربیت هزینه می‌شود که بعد از بودجه دفاعی بخش عظیمی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهند که نشان از اهمیت آموزش‌وپرورش دارد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نگاه به تعلیم‌وتربیت مهم‌ترین مؤلفه پیشروی ما و تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه یک نظام فکری است. اگر به دنبال یک نظام فکری مطلوب هستیم عنصر اصلی آن نیروی انسانی هست و مبانی دینی ما هم بر این امر مهم تأکید می کندو در عصر ظهور سرمایه انسانی و آمادگی افکار عمومی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

وی افزود: تربیت سرمایه انسانی در آموزش‌وپرورش در تسریع اجرای سند تحول بنیادین تأثیرگذار است.

علامتی یادآور شد: در موضوع حکمرانی و مردمی‌سازی در آموزش‌وپرورش نباید دچار افراط‌وتفریط شویم و در این کار با همکاری و کار گروهی، جهادی و خودجوش، حوزه تعلیم‌وتربیت هدایت و راهبری شود.

مدیرعامل کانون افزود: خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به برکت جمهوری اسلامی ایران و نگاه ویژه رهبران انقلاب از توسعه مراکز، افزایش نیروی انسانی و تولید بعد از انقلاب ادامه پیدا کرد؛ یکی از نهادهای مهم و اثرگذار حوزه تعلیم‌وتربیت است.

وي با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد طرح «کانون مدرسه» افزود: شیوه‌نامه‌های اجرای این طرح به‌زودی در مدارس ارائه می‌گردد که به امضای چهار معاون وزیر آموزش‌وپرورش رسیده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور هدف از ایجاد طرح کانون مدرسه را کمک به احیای معاونت پرورشی و فعالیت کانون عنوان کرد و افزود: در کانون حدود ۶۰ نوع فعالیت بر پایه کتاب و کتاب‌خوانی در حدود ۱۰۰۰ مرکز در سراسر کشور انجام می‌شود که در خدمت طرح قرار خواهد گرفت و تلاش می‌کند کانون را به مدرسه نزدیک کند.