رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی؛

تربیت تمام ساحتی دانش آموزان در مدارس غیردولتی پیگیری شود

نتخابات شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی کشوری در مجتمع آموزش شهید مهدوی منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران با حضور مؤسسان منتخب استان ها، معاون وزیر و رئیس سازمان، مدیرکل مدارس ومراکز غیردولتی، حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با تسلیت رحلت عالم ربانی و استاد اخلاق، حضرت آیت الله فاطمی نیا و سالگرد فقیه عالیقدر آیت الله بهجت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، به ویژه مدافعان تعلیم و تربیت و تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: در تاریخ آموزش و پرورش ایران اسلامی، سازمان های مردم نهاد و خیرین در قالب های مختلف در کنار تعلیم و تربیت بوده اند و مشارکت نهادها و خیرین با وزارت آموزش و پرورش همواره موجب هم افزایی در کمیت و کیفیت آموزشی شده است که نشان از پیوند عمیق بین مردم و حاکمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه تراز دانش آموزان جمهوری اسلامی باید انسان هایی مؤمن و متعهد و ولایت پذیر باشند، تصریح کرد: مأموریت بسیار خطیر امروز ما طبق سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب، تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است. تربیت نیروی انسانی که به عنوان بزرگ ترین سرمایه کشور بوده و آموزش و پرورش رکن اصلی تمدن سازی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان گفت: انتظار این است که شورای هماهنگی مؤسسان به عنوان بازوی مشورتی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی عمل نموده و کسانی انتخاب شوند که علاقمند به کار بوده و دارای تعامل اثربخش با مجلس و دیگر نهاد های دولتی و غیردولتی، مراکز مذهبی و برخوردار از ارتباط مؤثر با عالمان دینی، صاحب نظران و متخصصان باشند.

محمودزاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان برگزیده که فرمودند ” در آموزش و پرورش، سند خوب و برنامه خوب داریم ولی باید به بهترین نحو اجرایی شود” افزود: در راستای جلب مشارکت ارکان سهیم و موثر در بخش غیردولتی باید گام هایی برای پیوند دادن تمامی ذی نفعان جامعه با مدرسه را به معنی واقعی برداریم. مردمی سازی آموزش و پرورش باید صورت پذیرد.

وی گفت: امروز در برخی موارد در حوزه مدرسه سازی میزان سرمایه گذاری برخی مؤسسان به اندازه یا حتی بیشتر از سرمایه گذاری دولتی است. حضور نزدیک به دو میلیون دانش آموز در این مدارس تایید بر این موضوع است و در دوران کرونا مشارکت این نهادها حتی بیشتر هم شد.

در پایان این نشست؛ انتخابات با مشارکت فعال همه ی اعضا و نمایندگان استان ها برگزار گردید و پس از شمارش آرا «علی صنیعی» به عنوان رئیس شورای کشوری انتخاب شد همچنین «محمدرضا اباذری» به عنوان نائب رئیس شورای کشوری و «اردشیر ندیمی» به عنوان دبیر شورای کشوری انتخاب شدند.