عباس سلطانیان در نشست مشترک با مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز:

در تربیت تمام ساحتی دانش آموزان، نیاز به مشارکت تمام وزارتخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی داریم

نشست مشترک حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری با موضوع آشنایی با جایزه بنیاد البرز در بخش دانش‌آموزی برگزار شد.

به گزارش پانا سلطانیان در این نشست مشترک گفت: یکی از تکالیف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت همه‌جانبه دانش آموزان است. ما در این زمینه قطعاً نیاز به مشارکت تمام وزارتخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی داریم.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری افزود: مطابق توصیه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تکالیف بسیار مهمی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر عهده ماست. یکی از تکالیف این سند تربیت همه‌جانبه دانش آموزان است. ما در این زمینه قطعاً نیاز به مشارکت تمام وزارتخانه‌ها و مؤسسات فرهنگی داریم.

وی ادامه داد: سالهاست که با نیت خیر مرحوم حسینعلی البرز بنیادی شکل گرفته است که دانش آموزان مستعد را رصد و شناسایی می‌کند.

سلطانیان افزود: ما تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد فرهنگی البرز به امضا رسانده‌ایم که هدف اصلی آن ترویج فرهنگ علم‌آموزی و تجلیل از نخبگان دانش‌آموز کشور است.

وی ایجاد انگیزه در دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با فرهنگ وقف را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: بخشنامه‌ای هم به سراسر کشور ابلاغ کردیم که در آن ضمن اشاره به ظرفیت‌های وزارت آموزش و پرورش، فرایند انتخاب دانش آموزان برتر و معیارهای آن را ذکر کرده‌ایم.

سلطانیان یادآور شد: یک‌میلیون و 161 هزار دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در پایه نهم، 600 هزار نفر دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه در پایه دوازدهم رشته ای نظری و 309 هزار دانش‌آموز در پایه دوازدهم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشمول این طرح هستند که مجموعاً یک جامعه آماری دومیلیون‌نفری را در این بخشنامه رصد خواهیم کرد.

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز نیز در این نشست ضمن تقدیر از نگاه مثبت و رویکرد حمایتی مجموعه وزارت آموزش و پرورش در تعامل با بنیاد البرز، انتخاب برترین‌های علمی کشور را در انگیزه‌مند کردن دانش آموزان بسیار مهم برشمرد و گفت: جایزه البرز 1401 در بخش دانش‌آموزی به مناسبت شصتمین سال تأسیس این بنیاد آبان ماه سال جاری برگزار و در آن از 60 دانش‌آموز نخبه کشور تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون فراخوان جایزه البرز 1401 در بخش دانش‌آموزی که در اوایل سال جاری منتشر شده پرداخت و اظهار داشت: زمان عضویت و ثبت‌نام دانش آموزان در سایت بنیاد البرز (https://alborzprize.ir) تا پایان تیرماه است که به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد.

ارشدی تأکید کرد: فقط دانش‌آموزانی که تا پایان تیرماه در سایت بنیاد فرهنگی البرز ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند مدارک و مستندات خود را از اول مردادماه تا دهم شهریورماه در سایت بارگذاری کنند. زمان آغاز بارگذاری برای دانش آموزان پایه نهم از اول مرداد و برای دانش آموزان پایه دوازدهم از دهم مرداد سال جاری است.

وی یادآور شد: مرحله بعد پالایش این مستندات و راستی آزمایی آن‌ها از مراجع ذی‌ربط و بحث داوری و انتخاب دانش آموزان نخبه است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از اختصاص شش میلیارد تومان جایزه نقدی توسط این بنیاد در دو بخش نخبگان و دانش آموزان در سال جاری خبر داد و گفت: جایزه بنیاد البرز 1401 در بخش نخبگان اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شده است.