منظور از الگوی نظری :
” طرحوارۀ مفهومي نظام مندي است، متشكل از عناصر مربوط به جريان تربيت و روابط ميان آن ها كه پاسخ هاي مستدل و عامي را براي هدايت مربیان در عمل تربیتی فراهم مي آورد”
هر الگوی نظری شامل سه دسته مؤلفه است:
« حدود و قلمرو » « رويکرد » « اصول »
حدود و قلمرو ساحت تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای
- بخشي از جريان تربيت رسمي و عمومي
- ناظر به يکي از ابعاد مهم زندگي آدمي يعني بُعد اقتصادي و معيشتي انسانها
- ناظر به رشد توانايي هاي متربیان در تدبير امر معاش و تلاش اقتصادي و حرفهاي
- ناظر به اموري نظير؛
- درك و فهم مسائل اقتصادي
- درك و مهارت حرفهاي
- التزام به اخلاق حرفهاي
- توان كارآفريني
- پرهيز از بطالت و بيکاري
- رعايت بهرهوري
- تلاش جهت حفظ و توسعۀ ثروت
- اهتمام به بسط عدالت اقتصادي
- مراعات قوانين کسب و کار
- احكام معاملات
- التزام به اخلاق و ارزشها در روابط اقتصادي
درباره ما
این پایگاه با هدف گفتمان سازی ،تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1400 شروع به فعالیت کرده است. از همراهی شما خرسندیم.
ارتباط با ما
نقشه
- اخبار
- ارتباط با ما
- ارسال مطالب
- ایده های مرتبط با سند تحول بنیادین
- پادکست مسیر نو
- پخش زنده
- تلویزیون سند تحول
- ثبت نام
- خانه
- دوره های آموزشی
- رویداد ها
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست؟
- کتاب ها
- محتوای آموزشی مرتبط با سند تحول
- منتخب پایان نامه ها و رساله های مرتبط با سند تحول بنیادین
- منتخب مقالات مرتبط با سند تحول بنیادین