دکتر عباس صدری از نگارندگان سند تحول بنیادین در نشست ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین:

یکی از چالش های جدی اجرای سند تحول بنیادین مسئله کنکور است

دکتر عباس صدری از نگارندگان سند تحول بنیادین در نشست ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین: در تدوین سند تحول ظرفیت‌سنجی برای اجرا و طراحی یک نظام انگیزشی و تشویقی انجام نشد.

دکتر عباس صدری با‌بیان اینکه باید «استقرار سند» و «اجرای سند» از یکدیگر تفکیک گردد، عنوان نمود: یکی از مشکلاتی که بعد از تدوین و تصویب سند تحول ایجاد شد این بود که «استقرار سند» و «اجرای سند» را باهم درآمیختیم، درصورتی که استقرار سند با اجرای سند یکی نیست. استقرار یعنی پیاده‌سازی سند که آموزش و پرورش را به سمت اجرا می‌برد و به نوعی مقدمه ی اجرای سند تحول می باشد. استقرار سند تحول باید از طریق کلان پروژه ها دنبال شود تا درنتیجه آنها مقدمات اجرای سند تحول در مدارس و ادارت کل استانها فراهم گردد.
وی افزود: یکی از چالش های جدی اجرای سند تحول بنیادین مسئله کنکور است که اهداف و کارکرد های نظام آموزشی را تحت‌تاثیر قرار داده و تاثیر بسیار زیادی برآن دارد.
صدری در ادامه با تاکید برضرورت ایجاد بانک ایده های تحولی اظهار داشت: ایجاد یک شبکه خلاقیت و نوآوری از پایین به بالا می تواند برای اجرای سند تحول موثر باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود بیان نمود: در تدوین سند تحول ظرفیت سنجی برای اجرا و طراحی یک نظام انگیزشی و تشویقی انجام نشد که لازم است در اجرای سند تحول به آن دقت نمود.