مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین دیدار وزیر آموزش و پرورش با معلمان جدید الورود شهر شیراز تاکید کرد:

راهبرد مدرسه محوری بر مبنای سند تحول در دستور کار مدارس فارس است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت:راهبرد مدرسه محوری را بر مبنای سند تحول بنیادین در مدارس استان عملیاتی کردیم لذا مدیران مدارس با ایفای نقش دانش آموزان و بهره مندی از ظرفیت خانواده‌ها این مهم را محقق کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد خلیل عسکری در آئین دیدار وزیر آموزش و پرورش با معلمان جدید الورود شهر شیراز، با گرامیداشت یاد و خاطره ۴ هزار شهید معلم و دانش آموز استان فارس و شهدای دانش آموز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، اظهار کرد: سال گذشته در ۴ آبان تروریست های داعش سه دانش آموزان ما را شهید کردند دانش آموزان استان فارسی در یک ابتکاری خلاقانه ۴ آبان ماه سالروز شهدای دانش آموز حادثه شاهچراغ را به سالروز شهید فهمیده در ۸ آبان و ۱۳ آبان سالروز شهدای دانش آموز در سال ۱۳۵۷ گره زدند و این ایام را دهه شهدای دانش آموز نامگذاری کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: یادواره‌های شهدای دانش آموز در اغلب مدارس فارس در این دهه برگزار شد و فردا چهاردهم آبان ماه و در آخرین روز بزرگترین یادواره شهدای دانش آموز با حضور وزیر آموزش و پرورش فارس در حرم شاهچراغ علیه السلام برگزار خواهد شد.

عسکری تصریح کرد: در سفر قبل وزیر آموزش و پرورش به فارس، به واسطه استعدادهای درخشان دانش آموزان استان فارسی، چهار موقعیت و ظرفیت؛ شیراز گذرگاه علم و فناوری کشور و آسیا، شیراز میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان آسیایی، شیراز مرکز انجمن های ادبی کشور و برگزاری جشنواره مجریان برتر دانش آموزی، به استان فارس واگذار شد لذامن امروز تقاضای پنجمی نیز دارم.

وی ادامه داد:تلاش داریم فارس میزبان جشنواره نوروزی کشورها فارسی زبان منطقه باشد و تقاضای پنجم ما این است؛ با توجه به اینکه از مجموع ۹۰۰ نفر دانش آموز کشور که در مراکز حفظ قرآن همراه با تحصیل، مشغول هستند تعداد ۷۰۰ نفر در مراکز بیت الاحزان های استان فارس حضور دارند لذا از وزیر آموزش و پرورش فارس تقاضا داریم استان فارس به عنوان قطب قرآنی کشور معرفی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: راهبرد مدرسه محوری را بر مبنای سند تحول بنیادین در مدارس استان عملیاتی کردیم لذا مدیران مدارس با ایفای نقش دانش آموزان و بهره مندی از ظرفیت خانواده‌ها این مهم را محقق کنند.

وی ادامه داد: در استان فارس بیش از ۹۴۲ هزار دانش آموز داریم که در بیش از ۸ هزار مدرسه در حال تحصیل هستند

وی گفت: فرآیند جذب معلمان را به شیوه نوین و با نهایت تلاش انجام دادیم.

عسکری بااشاره به کمبود معلم در ابتدای سال تحصیلی جاری گفت: مدیران مدارس همکاری قابل تقدیری را در مسیر رفع کمبود معلم داشتند لذا در حوزه ابتدایی و متوسطه علاوه بر جذب های صورت گرفته، بالغ بر ۶۰۰ دانشجو معلم ترم هفت با ما همکاری می کنند.

وی با تجلیل از همه کسانی که مستمرا برای رفع کمبود معلم همکاری کردند همه مدیران همکاری کردند تا مشکل کسری معلم رفع شود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس افزود: همچنان منتظر جذب ۵۱۲ نفر در تکمیل ظرفیت هستیم تا فرایند مصاحبه آنها در کانون های ارزیابی انجام شود.

وی ادامه داد: به کسانی که علاقمند به جذب آموزش و پرورش هستند بگویم آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا نخبگان و نیروهای ولایی را جذب آموزش و پرورش کنند.