معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین به دنبال تاثیرگذاری دانش‌آموزان در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی در گفت‌وگو با پانا درباره سند تحول بنیادین گفت: «یکی از چیزهایی که در فرآیند تربیت بسیار مهم است توجه به هدف است، سند تحول بنیادین هدف از تربیت را رسیدن به مراتبی از حیات طیبه می‌داند، سند تحول بنیادین تربیت را فقط در چهار دیواری مدرسه و فقط در کتاب درس نمی‌بیند.»

وی افزود: «سند تحول بنیادین تربیت را در جامعه، مسجد، مدرسه و منزل می‌داند و از دانش‌آموز به عنوان یک دانش‌آموز تمام ساحتی و از معلم به عنوان مربی نام برده است و برای دانش‌آموز شش ساحت مختلف دارد که فقط درس خواندن جزو آ‌ن‌ها نیست، بلکه کارهای فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و فعالیت‌های ورزشی است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «لذا همه کارهایی که برای رشد انسان مهم هستند را سند تحول بنیادین محترم می‌شمارد و مدرسه را کانون تربیتی محل می‌داند. یعنی می‌گوید دانش‌آموز قرار نیست در مدرسه حبس شود بلکه قرار است در جامعه اثرگذار باشد،دانش آموز قرار نیست اثر پذیر باشد بلکه قرار است فعال،کنشگر و اثر گذار باشد.»

حجت الاسلام پورثانی ضمن اشاره به دیگر ویژگی‌های سند تحول بنیادین گفت: «سند تحول بنیادین از یک عنصر فعال نام می‌برد و اگر ما به سند تحول بنیادین عمل کنیم، هم وضعیت مدارس بهتر می‌شود، هم مقتضیات دانش‌آموز را در نظر می‌گیریم و هم به فرآیند تربیت نگاه ویژه خواهیم کرد.»