حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در اختتاميه اولین رویداد ملی هوای مادری:

سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گامی تحولی در آموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه اولین گام بزرگ برای تحول را به آموزش و پرورش تبریک می گویم، اظهار کرد: غیر از این تبریک، نامبردن و توصیف این کار به عنوان گام اول تحولی در آموزش و پرورش،باید بگویم بعد از چهل سال ما در آموزش و پرورش یک گام تحولی داریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت اموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین پناهیان با بیان اینکه اولین گام بزرگ برای تحول را به آموزش و پرورش تبریک می گویم، اظهار کرد: غیر از این تبریک، نامبردن و توصیف این کار به عنوان گام اول تحولی در آموزش و پرورش،باید بگویم بعد از چهل سال ما در آموزش و پرورش یک گام تحولی داریم.

وی افزود: مسلما آموزش و پرورش بعد از انقلاب با آموزش و پرورش قبل از انقلاب، تغییرات و پیشرفت‌هایی داشته است اما وجود این سازمان ملی گام تحولی در آموزش‌و‌پرورش است که به امر تعلیم و تربیت کودکان زیر هفت سال می‌پردازد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش  بخش مهمی را در خودش ایجاد کرده، گفت: من از وزیر  آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش و از مسئول این سازمان ملی تقاضا دارم که تفاوت ماهوی در آموزش و پرورش را قدر بدانند و اگر انقلاب اسلامی خواست پرونده‌ای را روی میز بگذارد که من این را ایجاد کردم و به  این جریان پرداختم  همین سازمان ملی تعلیم و تربیت برای کودکان و فرزندان است.

وی تاکید کرد :من  میخواهم تشکیل این سازمان را بسیار متمایز نشان بدهم  و منتظرم جشن ملی تشکیل این سازمان برگزار شود. جشن ملی تشکیل این سازمان بسیار مهم است و  بی سر و صدا نباید این سازمان تشکیل شود.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه سازمانی که این سازمان  به برکت فرمان رهبری ایجادشده است، گفت این مجموعه آثار عدیده ای دارد.

 وی در ادامه با تحسین وجه مردمی بودن و موضوع سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند که مردم سالاري فقط این نیست که مردم پای صندوق رای بیایند،مردم سالاري یعنی مردم سالارِ امور خودشان در همه‌ی زمینه‌ها باشند و شما این سالار بودن مادران پیشتاز برای تربیت کودکان زیر هفت سال تثبیت کرديد و به رسمیت شناختید.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: تشکیل این سازمان تغیری در حکمرانی است و قدمی بزرگ به سوی شکل‌گیری نظام امت و امام است و من دوباره  به این سازمان عزیز  که امید کشور هست و آینده‌ی کشور را در دست دارد و این چنین حرکت خودش را مردمی آغاز کرده، تبریک میگویم.