دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش خبر داد:

تصويب ماده واحده ايجاد مدرسه مجازي

محمود اماني دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با اشاره به مذاكرات و مباحث مطرح شده در اين جلسه گفت: ماده واحده ايجاد مدرسه مجازي پس از ارائه پيشنهادها و نظرات اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش به تصويب رسيد.

به گزارش سایت شورای عالی آموزش و پرورش اماني گفت: بر اساس اين ماده واحده؛ به استناد بندهاي 4 و 7 راهبردهاي كلان و راهكارهاي 3-5، 2-17، و 4- 17 سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و به منظور فراهم كردن فرصت هاي مناسب براي تعليم و تربيت، تسهيل فرايند آموزش و يادگيري، ارتقاي كيفيت فرايند تعليم و تربيت با تكيه بر استفاده هوشمندانه از فناوري هاي نوين و افزايش پوشش تحصيلي ايرانيان خارج از كشور كه امكان دسترسي يا حضور در كلاس هاي درس را ندارند، خارجيان علاقه مند به تحصيل در نظام آموزشي جمهوري اسلامي ايران، اتباع خارجي داخل كشور، داوطلبان آزاد و دانش آموزان لازم التعليم ايراني بازمانده از تحصيل راه اندازي مي شود.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش تاكيد كرد: در اين ماده واحده اصل بر آموزش حضوري است مگر در موارد استثنايي و به تشخيص شوراي مدرسه از آموزش مجازي استفاده مي شود. امتحان مدارس مجازي به صورت حضوري مي باشد.

اماني ابراز كرد: دانش آموزان لازم التعليم ايراني بازمانده از تحصيل بايد در مدارس روزانه ثبت نام و به صورت حضوري تحصيل كنند اما در صورت عدم امكان تحصيل حضوري، ثبت نام آنان در مدارس مجازي منوط به اخذ مجوز ار كميسيون خاص آموزش و پرورش محل با رعايت شرايط مندرج در اين مصوبه مي باشد.

وي اظهار داشت: بر اساس اين ماده واحده به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده مي شود مدرسه مجازي را براي سال هاي تحصيلي 1402- 1401 و 1403 -1402 به صورت آزمايشي و در چارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و شيوه نامه مربوط كه توسط وزير آموزش و پرورش ابلاغ مي شود به صورت دولتي يا غيردولتي براي تمامي دوره هاي تحصيلي ايجاد و نسبت به ثبت نام و آموزش دانش آموزان و داوطلبان متقاضي اقدام كند.

توضيح: متن كامل اين مصوبه بعد از انجام اصلاحات لازم و تاييد رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش براي اجراء به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ مي شود.