دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش :

به روز رسانی سند تحول بنیادین در فرايند اعتبار سنجي است

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش بابیان این‌که به‌روزرسانی سند تحول بنیادین از اواسط سال ۱۴۰۰ شروع‌شده بود، افزود: به‌روزرسانی سند تحول بنیادین در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به پايان رسيد و در فرايند بررسي و اعتبارسنجي قرارگرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود امانی اظهار کرد: در راستاي اجرای مفاد بخش سوم از فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و لزوم پاسخگویی به تغييرات محیطی، نیازهای جامعه و دانش‌آموزان و با توجه به تجربیات و یافته‌های جدید علمی و پژوهشی، ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مطابق باسیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش‌وپرورش کشور انجام ‌شد.

وی افزود: کار به‌روزرسانی سند تحول بنیادین از اواسط سال ۱۴۰۰ با تشکیل کارگروهی در کمیسیون راهبری سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و با اعلام فراخوان (ارائه نظرات، پیشنهادها، راهکارها و…) همکاری و همراهی معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت آموزش‌وپرورش، فرهنگیان، صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت آغاز شد.

امانی تصریح کرد: در به‌روزرسانی سند تحول بنيادین نقدها و نظرهای ارزشمند، کارشناسی و تخصصی فرهنگيان و افراد صاحب‌نظر حوزه تعلیم و تربیت موردتوجه قرارگرفته است.

دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: برای به‌روزرسانی سند تحول بنیادین چندين پروژه علمی و پژوهشی انجام‌شده و از دستاوردها، تجربیات سایر کشورها در حوزه تعلیم و تربیت و فناوری‌های آموزشی هم استفاده‌شده است.

وي گفت: اكنون كار به‌روزرسانی و ترميم سند تحول در چرخه بررسي و اعتبار سنجي قرار دارد كه پس‌ازاین مرحله در صحن علني شوراي عالي انقلاب فرهنگی بررسي و تصويب خواهد شد.