رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

طبق اهداف سند تحول، قدرت تصمیم گیری در مدارس را باید تقویت کنیم

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی درنشست آموزشی راهبران مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و‌ پرورش قطب تهران بر ضرورت اجرایی سازی برنامه های الگوی مدارس تراز سند تحول تاکید کرد.

به گزارش مركز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با تاکید بر نقش مرجعیت معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، اظهارداشت: آگاهی بخشی به دانش آموزان، تقویت هویت ملی، بیان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی و جهاد تبیینی در راستای دشمن شناسی از دیگر کارهایی است که معلمین عزیز ما باید در مدرسه و در کلاس درس برای دانش آموزان تبیین کنند.

وی، با اشاره به اهمیت اجرایی سازی الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: کیفیت آموزشی و پرورشی از جمله اهداف اصلی الگوی مدارس تراز سند تحول آموزش و پرورش است و باید با برنامه ریزی جامع، مداخلات آموزشی و اقدامات اجرایی در رسیدن به این اهداف گام برداشت.

محمودزاده با اشاره به این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تأکید بر تربیت تمام ساحتی، تلاش دارد تا دانش آموزانی بصیر، مومن، آگاه، با مهارت و کنشگر تربیت نماید، اظهار داشت: همگی ما باید در این مسیر تلاش کرده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم ظرف مدت سه سال مدارس غیردولتی را به اهداف این الگو نزدیک نماییم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به رسیدن به یک جامعه صالح، تصریح کرد: خانواده صالح، مدرسه صالح، جامعه صالح و رسانه امروز نقشی بی بدیل در اعتلای جوامع دارند و همگرایی خوب در این چهار رکن می تواند مسیر موفقیت را هموار سازد.

وی تمرکز زدایی و کاهش تمرکز در راستای استقلال مدرسه را از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: قدرت تصمیم گیری باید به درون مدرسه انتقال پیدا کند و با اختیاراتی که در مدرسه ایجاد خواهیم کرد می توانیم به الگوی مفهومی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نزدیک شویم.

محمودزاده توجه ویژه رئیس جمهور و نگرش موثر ایشان به آموزش و پرورش را بسیار ستودنی دانست و تاکید کرد: باید از این ظرفیت عظیم و نگاه حمایتی ایشان و دولت چهاردهم بیشترین بهره را ببریم و مشارکت جدی همگان را طلب کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی نقش راهبران آموزشی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در انتقال، تبیین و آموزش در استان ها بسیار قابل اهمیت دانست و افزود: اگر اهداف، برنامه ها و دستورالعمل ها با هدایت راهبران آموزشی در استان ها به خوبی اجرا شود و در کنار آن نظارت و ارزیابی دقیق صورت گیرد قطعا به اهداف مورد نظر دست خواهیم یافت.