رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور:

با توجه به سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور، هدف آموزش و پرورش تربیت انسان کامل و توسعه‌یافته در تمامی ابعاد وجودی‌اش است

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور، به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت  اشاره کرد و  گفت: با توجه به سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور، هدف آموزش و پرورش تربیت انسان کامل و توسعه یافته در تمامی ابعاد وجودی اش است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، احمد محمودزاده، در برنامه ملی نماد ویژه مدارس غیردولتی فارس در شیراز بر لزوم تقویت همکاری، هماهنگی، همراهی و برداشتن قدم های محکم و استوار در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در اجرای طرح نماد تاکید کرد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: نقش معلم به عنوان کلیدی ترین  و اساسی ترین نقش در همه عرصه ها است همان گونه که در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی  و در دوران  ۸ سال دفاع مقدس  نقش مرجعیت، پیشتازی و آگاهی بخشی معلمان بسیار موثر بوده است. 

محمودزاده با بیان اینکه به معلم به عنوان شخصیتی علمی و اسوه تربیتی نگاه می شود گفت: در واقع آینده کشور در مدرسه و توسط معلمان برنامه ریزی، طراحی و معماری می شود.

وی افزود: در این راستا از معلمان عزیز انتظار داریم موضوعات کلیدی انقلاب اسلامی به دانش آموزان انتقال یابد و نسبت به آشنایی آنها با مبانی اصلی انقلاب اسلامی، تقویت احساس هویت ملی و انقلابی و رفع شبهات آنها در این زمینه تلاش شود. 

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور گفت: لازم است دستاوردها، پیشترفت ها و بازخوانی این جریان شناسی ها که در حوزه های مختلف در طول سالیان گذشته صورت گرفته نیز به دانش آموزان عزیز منتقل شود. 

محمودزاده افزود: از آنجا که نیروی انسانی عنصر اصلی پیشرفت، تعالی و توسعه کشور است و پایه و ریشه نیروی انسانی در آموزش و پرورش تربیت می یابد لذا بخشی از این دستاوردها در خود آموزش و پرورش اتفاق افتاده و بخشی هم به جهت تربیتی است که در آموزش و پرورش شکل گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین ۴۳ شاخص برای دانش آموز درتراز انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده گفت: 

یکی از موضوعات بصیرت و دشمن شناسی است که بصیرت نیازمند جهاد تبیین است یعنی تا جهاد تبیین اتفاق نیفتد بصیرتی در دانش آموز شکل نمی گیرد.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور افزود: در واقع بصیرت نیازمند فهم و تحلیل درست از داده های انقلاب و آرمان های انقلاب است و در این میان مجموعه آموزش و پرورش در همین ایام وظیفه و نقش اساسی در انتقال آرمان های انقلاب به نسل حاضر دارد.

وی گفت:  از آنجا که توجه به سلامت جسمی ، روحی و روانی دانش آموزان بسیار مهم است لذا موضوع آسیب های اجتماعی و روانی یکی از برنامه های کلیدی آموزش و پرورش است.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور افزود: در این راستا قرار است ۳۲ استان و هر استان یک منطقه که در استان فارس ناحیه ۳ انتخاب گردیده با همکاری دستگاه ها و مجموعه ها ی موثر در این زمینه کارهایی مشترک انجام دهیم و  به همه مدارس تسری داده شود.

محمودزاده، روند آموزش تک بعدی دانش آموزان را منع کرد و گفت: غفلت از مهارت های زندگی موجب شده تا به سطوح دیگر شخصیتی دانش آموزان توجه نشود و ساحت های تربیتی دیگر آنها را نادیده بگیریم  که حاصل آن انسان هایی ناتوان در مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: اگر دانش آموزان از سلامت جسمی روحی و روانی خوبی برخوردار نباشند در جامعه نمی توانند نیازهای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی علمی جامعه را محقق کنند لذا نیازمند برنامه ریزی در تمام ابعاد دانش آموزان هستیم. 

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور، به ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت  اشاره کرد و  گفت: با توجه به سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور، هدف آموزش و پرورش تربیت انسان کامل و توسعه یافته در تمامی ابعاد وجودی اش است.

محمود زاده افزود: امروز آسیب های اجتماعی در کنار هجمه سامان یافته فرهنگی دشمن و مسائل دیگر شرایط خاصی را در مملکت ایجاد کرده و لذا ما در آموزش و پرورش باید در برابر این شرایط  تدبیر و چاره کنیم. 

وی ادامه داد: برون رفت از آسیب ها نیازمند برنامه ریزی برای افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا و مداخلات روانی با رویکرد پیشگیرانه و مدیریت فوریت روانی و اجتماعی برای حفظ و انسجام شرایط روحی دانش آموزان است.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور، بر لزوم تقویت همکاری ، هماهنگی ، همراهی و برداشتن قدم های محکم و استوار در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین دستگاه های همکار در اجرای طرح نماد تاکید کرد.

محمودزاده گفت: برنامه «نماد» به دلیل ظرفیت ائتلافی و چند سازمانی می‌تواند از جمله برنامه‌های اثربخش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد. لذا طرح «نماد» به دنبال طراحی نظام ارجاع برای مداخله به موقع و مؤثر در خصوص مداخلات و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموازن به ویژه دانش‌آموزان در معرض خطر است و  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه شرح وظایف و مسئولیت ها در طرح نماد روشن و شفاف است گفت: با تشکیل جلسات مستمر طرح نماد در مدارس آسیب شناسی  و تقویت شود و باید برنامه ها را با قاطعیت و قوت و به شکل تخصصی دنبال کنیم.