رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، نبود راهنمای جامع و شفاف است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،علی محبی، در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور ضمن ابزار همدردی با مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی گفت: فقدان نظام انگیزشی و نداشت کاربست راهبردی را از جمله بزرگترین علل مشکلات آموزش و پرورش امروز ماست.
وی با ارایه پژوهش دو ساله در حوزه پیاده سازی سند تحول در مدارس گفت:
عدم اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین در مدارس، نبود راهنمای جامع و شفاف است که طی این بررسی به شاخص های راهبردی و عملیاتی رسیده ایم.
وی در ادامه با ارایه مدل مطرح شده گفت: در این پژوهش با بررسی دقیق برنامه درسی، برنامه های تحولی، مطالعات تطبیقی بعد از اعتبار بخشی به هشت بعد آموزش و پرورش دست یافته ایم که برای هر یک راهکار اجرایی و چشم انداز در نظر گرفته شده است.
محبی ادامه داد: خروجی این الگو با دو دسته گروه کنش گرا ( خانواده، موسسات آموزشی، مساجد و ..) و راهبرد گرا ( کادر آموزشی و تربیتی مدارس، دانش آموز ، معلم ) مدرسه با مولفه های پژوهندگی، خود ارتقا دهندگی و یادگیرندگی را مرکز آموزشی مطلوب می داند .
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری برای موفقیت و مدیریت گفت: سه گام اصلی که باید جزو قواعد ما در اجرایی سازی برنامه ها باشد، مدیریت و برنامه ریزی دقیق، تلاش جهادی مستمر و نظارت و مراقبت است.
در پایان حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را اعلام و در خصوص موارد مطروحه به بحث و تبادل نظر پرداختند