مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

نقشه راه عملیاتی اجرایی‌سازی سند تحول تا پایان سال به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود

شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به همراه رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده حوزه‌های تخصصی خود به همراه برنامه‌های سال آینده را به مردم ارائه دادند.

مشاور وزیر و دبیر اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این برنامه گفت: ما سند تحول را بالای ۶۵ درصد اجرا کرده‌ایم. بالای ۳۰ درصد مربوط به اصلاح برنامه درسی است. سند سال ۹۰ تصویب شده و کتاب‌ها از ۹۱ تا ۹۷ تغییر کردند. تاسیس دانشگاه فرهنگیان و اصلاح محتوا و هیات علمی و … در راستای اجرای سند صورت گرفته است. اما مسأله ما مساله کیفیت اجرای سند تحول است. کیفیت اجرای سند تحول نیاز به اصلاح دارد. چرا ما کتاب‌های درسی را تغییر دادیم و ۶ سال برای آن وقت گذاشتیم و اکنون دوباره می‌خواهیم ‌تغییر دهیم؟ یک دلیل این است که اجرای سند را از اجرای ساختار شروع کردیم.‌ شما وقتی نقشه راه برای اجرای سند نداشته باشید نمی‌توانید به ترتیب پیش بروید.

علی پارسانیا گفت: ما از مهر ۱۴۰۱ شروع کردیم و هفته‌ای یکبار درباره سند و تهیه نقشه راه ‌جلسه داریم و انشالله تا پایان سال نقشه راه نهایی شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت.