معاون آموزش ابتدایی:

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت در دوره پیش‌دبستانی را به عنوان راهکاری برای تحقق عدالت اجتماعی در قالب عدالت آموزشی معرفی کرده است

حکیم‌زاده افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت در دوره پیش‌دبستانی را به عنوان راهکاری برای تحقق عدالت اجتماعی در قالب عدالت آموزشی معرفی کرده است. بنابراین حمایت‌های دولتی برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی در این دوره ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در نخستین نشست کارگروه دائمی تحول در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش پیش‌دبستانی، گفت: مطالعات جهانی نشان می‌دهد کشورهای پیشرو در آموزش، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در دوره پیش‌دبستانی انجام داده‌اند، چراکه این دوره از منظر پژوهش‌های شناختی، مغزی و اقتصادی کاملاً توجیه‌پذیر است.

وی با طرح این پرسش که حضور در کودکستان برای چه کودکانی ضروری‌تر است، خاطرنشان کرد: کودکانی که در مناطق کمتر برخوردار و خانواده‌های کم‌درآمد زندگی می‌کنند، بیشتر از دیگران به آموزش پیش‌دبستانی نیاز دارند، چراکه از امکانات آموزشی کافی برخوردار نیستند. این موضوع در مناطق دوزبانه اهمیت دوچندان دارد.

حکیم‌زاده افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت در دوره پیش‌دبستانی را به عنوان راهکاری برای تحقق عدالت اجتماعی در قالب عدالت آموزشی معرفی کرده است. بنابراین حمایت‌های دولتی برای افزایش نرخ پوشش تحصیلی در این دوره ضرورتی انکارناپذیر است.