معاون آموزش متوسطه:
یکی از برنامههای اصلی معاونت آموزش متوسطه، تحول در مدیریت آموزشگاهی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است
معاون آموزش متوسطه گفت: یکی از برنامههای اصلی معاونت آموزش متوسطه ارتقاء کیفیت یاددهی – یادگیری حول دو محور تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشگاهی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها اشاره به برنامههای تحولی معاونت آموزش متوسطه، اظهار کرد: نهضت عدالت آموزشی و ارتقاء مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم، مورد تأکید رئیس جمهور محترم است و ایشان برابری آموزشی را نماد یک وفاق ملی معرفی کردهاند.
وی در ادامه افزود: ما در معاونت آموزش متوسطه، انسجام بخشی به برنامههای تحولی نظام تعلیم و تربیت، توانمندسازی و تقویت شایستگی معلمان، بهرهمندی از فناوریهای نوین مثل هوش مصنوعی و توسعه حرفهای و مستمر گروههای توانمندساز را مورد تأکید قرار دادیم.
معاون آموزش متوسطه در ادامه گفت: یکی از برنامههای اصلی معاونت آموزش متوسطه ارتقاء کیفیت یاددهی – یادگیری حول دو محور تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشگاهی الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی بر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در بستر همدلی، اتحاد و وفاق جمعی تأکیدکرد و ارتقا سطح تعاملات درون و برون سازمانی را از ضروریات آموزش و پرورش دانست.
آذرکیش خاطر نشان کرد: ۷۴ دبیرخانه راهبری کشوری و گروههای آموزشی متعدد در سطح کشور وظیفه پایش و نظارت بر برنامه درسی در کلاسهای آموزشی را بر عهده دارند.
معاون آموزش متوسطه ضمن اشاره به سامانه برنامه ریزی برخط و هوشمند BI گفت: این سامانه تمامی برنامههای راهبردی آموزش و پرورش را درنظر دارد و میتواند میزان پیشرفت این برنامهها در سطح کشور را به شکل هوشمند و دقیق ارائه دهد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش بر رویکرد باهمآموزی-بههم آموزی-ازهم آموزی اشاره کرد و گفت: این رویکرد باید در کانون کلاس درس اجرایی گردد و در این راستا لازم است تا برنامههایی که تحرک، پویایی، نشاط و شادابی در کلاس درس را موجب میشود، مورد توجه قرار گیرند.
وی با اشاره به ۶۹۴ پژوهشسراهای دانش آموزی سراسر کشور، تصریح کرد: این پژوهشسراها، برای ایجاد تحول در محیطهای یادگیری و تنوعبخشی فرصتهای یادگیری و همچنین ایجاد تفکر حلمساله تیمی و خلاقانه در کلیه کشور فعالیت میکنند.
آذرکیش در پایان ضمن اشاره به اهداف آموزش و پرورش در راستای فعالیتهای فنی و مهارتی، عنوان کرد: مهارت آموزی از اهداف اصلی معاونت آموزش متوسطه است که برای تحقق این هدف ارزشمند و مرتبط با شعار سال، توسعه مهارتآموزی، ارتقا فعالیتهای فنی و حرفهحرفهای و کاردانش، آموزش یک مهارت به دانشآموزان غیر هنرستانی، توسعه برونسپاری آموزشهای مهارتی و توسعه هنرستانهای کل کشور و استفاده از تکمیل ظرفیت در بعد از ظهر و کارگاهها مدنظر وزارت آموزش و پرورش خواهد بود.