معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

برای دستیابی به مدرسه تراز سند تحول بنیادین نباید مقوله تربیت با پایان فصل درس تعطیل شود

زنجان (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای رسیدن به مدرسه تراز اول سند تحول بنیادین با پایان فصل درس نباید مقوله تربیت پایان یابد، گفت باید با ایجاد زمینه مناسب، کودکان و نوجوانان را در اجرای فعالیت‌های تربیتی فعال‌تر کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در آیین افتتاحیه برنامه‌های اوقات فراغت با بیان اینکه عید غدیرخم، بزرگترین عید امت پیامبر(ص) است، گفت: در آستانه عید تشخیص حق از باطل، عید آزمایش بزرگ امت اسلامی، عیدی که سره از ناسره مشخص شد و تکلیف بر پیغمبر اکرم(ص) تکمیل شد برای خود و دانش‌آموزان‌مان زندگی علی‌وار را سرلوحه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه عزت و سرافرازی بندگان دست خداوند متعال است، افزود: مسیر زندگی و خدمت شهید رئیسی به همه نشان داد که علی‌گونه بودن و ماندن فقط در خاطره‌ها نیست بلکه همه ما مسئولان در تمام نقش‌ها باید راه شهدای خدمت در پیشبرد اهداف نظام اسلامی را در پیش بگیریم.

حجت‌الاسلام پورثانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: فعالیت‌های تابستانی امسال را به وجود مقدس شهید رئیسی و شهدای خدمت تقدیم می‌کنیم که برای پیشرفت نظام، جان‌فشانی کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شعار فعالیت‌های تابستانی «تربیت بدون توقف» است، افزود: برای رسیدن به مدرسه تراز اول سند تحول بنیادین با پایان فصل درس نباید مقوله تربیت پایان یابد.

حجت‌الاسلام پورثانی به اجرای مطلوب برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در آیین افتتاحیه اشاره کرد و اظهار کرد: دانش‌آموزان گروه‌های سرود، دانش‌آموزان مجری برنامه‌های ورزشی، دانش‌آموزخبرنگاران پانا و… گزیده‌ای از برنامه‌های تابستانه را به نمایش گذاشتند.

وی حضور ملموس کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه‌های تربیتی را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه‌های تربیتی بدون حضور فعال دانش‌آموز بی‌معنی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، فصل تابستان را فرصتی ایده‌آل برای اجرای برنامه‌های تربیتی توصیف کرد و افزود: مربیان، معلمان و مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت در تابستان با برگزاری پایگاه‌های تابستانی به فعالیت‌های تربیتی می‌پردازند.

وی موفقیت آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین را در گرو مردمی‌سازی فعالیت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: حضور نهادهای مختلف و ارتباط آن‌ها با دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند موقعیت واقعی محیط تربیتی را ایجاد کند و در تربیت نوجوان نقش مفیدی ایجاد کند.