در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد:
نظام جامع راهنمایی و مشاوره به استناد راهکارهای 7-3، 3-21، 4-21 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تصویب رسید
با توجه به تکالیف قانونی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبنی بر تسری خدمات راهنمایی و مشاوره به تمامی دورههای تحصیلی و همچنین تأکید مبانی نظری سند تحول بر سازماندهی فرایند یاددهی – یادگیری با نگاه مشاورهای، ضروری است سازوکارهای لازم برای مشارکت عمومی و حداکثری معلمان، کارکنان مدرسه و اولیای دانش آموزان در حیطههای رشد شخصی و سازگاری، آموزش مهارتهای زندگی، نظارت بر فرایندهای یادگیری و طرح ریزی مسیر زندگی تحصیلی- شغلی فراهم آید.
معلمان و کارکنان مدرسه نیز به عنوان عاملان و کنشگران عمومی جریان راهنمایی و مشاوره باید در انجام فرایند هایی از جمله آموزش مهارت های زندگی، توانمندسازی روانی – اجتماعی، شناسایی استعدادها، تواناییها و مشکلات و انجام مداخلات مختصر بهویژه سیستم ارجاع در کنار مشاوران متخصص مدرسه و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی، ایفای نقش نمایند نظام جامع راهنمایی و مشاوره به استناد راهکارهای 7-3، 3-21، 4-21 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منظور اتخاذ سیاست های یکپارچه، سیستمی و هماهنگ برای بهره مندی ذینفعان (دانش آموزان، اولیا، کارکنان و معلمان مدرسه) در همه دوره های تحصیلی و نقش آفرینان درون و برون سازمانی به صورت تعاملی و مشارکتی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید.
برای دریافت فایل نظام جامع راهنمایی و مشاوره در آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید .