وزیر آموزش و پرورش:

آماده سازی نقش راه سند تحول بنیادین و اجرای مدرسه‌ای سند به صورت ویژه در حال پیگیری است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضا مرادصحرایی، در اولین جلسه از دوره جدید شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: آماده سازی نقش راه سند تحول بنیادین و اجرای مدرسه‌ای سند به صورت ویژه مدنظر بوده و در حال پیگیری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش و پرورش دارای ۲۲ عضو است، افزود: سه نفر از اعضای شورای عالی باید به انتخاب شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش از میان معلمان و مدیران باشد که اکنون این کار محقق شده است.

وزیر آموزش و پرورش در این جلسه، تصریح کرد: حساسیت نسبت به انتخاب افراد اهیمت بسیار دارد چراکه انتظار داریم ارتباط با بدنه آموزش و پرورش به ویژه در مدرسه را برقرار نماید.

وی تاکید کرد: فرصت خدمت در شورای عالی آموزش و پرورش یک فرصت با بابرکت و با اهمیت در راستای تحقق وظایف راهبردی این شورا است.

صحرایی با تاکید بر اهمیت وظایف شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: اهتمام جدی در راستای تحقق مصوبات شورای عالی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در ادامه، افزود: نباید نگاه سیاسی به آموزش و پرورش وجود داشته باشد و در این دولت از این مسائل پرهیز شده است.

عضو کابینه دولت مردمی در ادامه، گفت: باید تلاش کرد به جای تصمیم گیری افراد، قانون در حوزه مسائل آموزش و پرورش تصمیم بگیرد که این مسئله قطعا موجب رشد و بالندگی نظام تعلیم و تربیت در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به وظایف این شورای، تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید اتاق فکر مجموعه نظام تعلیم و تربیت در حوزه مسائل گوناگون آن، باشد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان، افزود: مسئله ارتباط نظام مهارت آموزی وزارت آموزش و پرورش با مهارت آموزی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بسیار مهم بوده و انتظار می رود شورای عالی آموزش و پرورش بدنبال راه حل منطقی و مطلوب برای این دست از مسائل باشد.