وزیر آموزش و پرورش:
تحول در نظام یاددهی و یادگیری با توانمندسازی معلمان، هوشمندسازی، تجهیز فضا و تدبیر در نیازسنجی صحیح رقم میخورد
وزیر آموزش و پرورش گفت: تحول در نظام یاددهی و یادگیری با توانمندسازی معلمان، هوشمندسازی، تجهیز فضا و تدبیر در نیاز سنجی صحیح رقم میخورد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش روز پنج شنبه بیستم دیماه در جلسه شورای اداری ایرانشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش باید مسئله اول کشور باشد، خاطرنشان کرد: توسعه هر جامعهای در گرو سرمایهگذاری در آموزش و پرورش است.
کاظمی در این جلسه، ایرانشهر را مرکز فرهنگی، معنوی و نماد وفاق و همدلی دانست که متبرک به حضور رهبر معظم انقلاب است و افزود: با عشق و علاقه در تلاش هستیم گرهی از مشکلات موجود و معضلات این منطقه رفع شود.
کاظمی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور، سیستان و بلوچستان را ویژه دیده و میبیند بیان کرد: بیشترین دلبستگی و تعلق به کشور و کمترین میل به مهاجرت در این استان مشاهده میشود که این موضوع خود شاخصی بارز و متفاوت در بین استانهای کشور است.
وی اظهار کرد: اگرچه تلاشهای زیادی در رفع مشکلات و کمبودها در آموزش و پرورش استان صورت گرفته است اما عقب ماندگیهای مزمنی وجود دارد که باید با تلاش و همت مضاعف برطرف شود .
کاظمی با اشاره به رفع مشکلات با اولویت بندی، تصریح کرد: اگر آموزش و پرورش مسئله اول جامعه باشد و بیشترین سرمایهگذاری روی آن انجام شود، توسعه همه جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت. تمام کشورهای توسعه یافته تحول خود را از آموزش و پرورش شروع کردهاند.
علیرضا کاظمی با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور به دستگاه تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز اولویت اول کشور، آموزش و پرورش است؛ تاکنون ساعتهای بسیار و چندین جلسه رسمی با حضور رئیس جمهور برگزار شده که نشان از اهمیت این دستگاه انسانساز دارد.
وی بیان کرد: نقطه تحول و عطف در نظام جمهوری اسلامی، توجه جدی دولت و رئیس جمهور به آموزش و پرورش است. رویکرد رئیس جمهور به آموزش و پرورش توسعه عدالت در دو محور محرومیت زدایی در فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی است.
وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: رئیس جمهور اعتقاد دارد با بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی، مسئولیتهای اجتماعی و بسترهای گوناگون، می توان مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را طی یکسال رفع کرد.
علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از مشکل کمبود فضای آموزشی رنج میبرد گفت: تمام مدارس سنگی و کانکسی در حال حذف هستند و تلاش خواهیم کرد با برنامهریزی صحیح، سرانه فضای آموزشی استان و به تبع آن مناطق و شهرستانها را در یک برنامه هدفدار و منسجم ارتقا بخشیم.
وی ادامه داد: میتوانیم بدون اتکا به فضای آموزشی، تحولی در کیفیت آموزشی و پرورشی ایجاد کنیم؛ چرا که الگوی کیفیت بخشی متفاوت از الگوی ساخت و ساز است و نیاز به اعتبار و هزینه آنچنانی ندارد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تحول در نظام یاددهی و یادگیری با توانمندسازی معلمان، هوشمندسازی، تجهیز فضا و تدبیر در نیاز سنجی صحیح رقم میخورد.
وی با تأکید بر اینکه مسائل در مناطق حل میشوندافزود: نقش حوزه ستادی، پشتیبانی از اقدامات و برنامههاست؛ انتظار میرود همه مجموعهها و دستگاهها به کمک آموزش و پرورش آمده و در مسیر تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت همراهی کنند.