وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی «الف‌تا»:

مشعل قدرت ایران در دست معلمان است

وزیر آموزش و پرورش، حضور مناطق محروم را یکی از ویژگی‌های مثبت و بارز نمایشگاه بین‌المللی «الف‌تا» بیان کرد و گفت: روحِ آموزش‌وپرورش معلمان هستند، بنابراین مشعل قدرت ایران در دست معلمان است؛ این پیام رویداد بین‌المللی «الف‌تا» است .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پروش، رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه رویداد بین‌المللی «الف‌تا» که در محل شبستان مصلی تهران برگزار شد، اظهار کرد: تحقق اهداف سند تحول بنیادین، تربیت انسانی در تراز انقلاب اسلامی است که متعهد به خود، خداوند متعال، جامعه و طبیعت است.

وی ادامه داد: هرکاری که انجام می‌دهیم و هر نوآوری که رقم می‌زنیم برای این است که انسان را در تراز فطرت و در مسیر آفرینش تربیت کنیم؛ از این بابت خدا را شاکرم این رویداد جرقه‌ای خوب برای نشان دادن این مسیر بود.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه راه قوی شدن ایران، قوی شدن آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: روحِ آموزش‌وپرورش معلمان هستند، بنابراین مشعل قدرت ایران در دست معلمان است؛ این پیام رویداد بین‌المللی «الف‌تا» است .

وی اظهار کرد: گوشه‌ای از آنچه که در مدارس برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود در این نمایشگاه روایت شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاثیر نمایشگاه را در گام اول برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین، مثبت ارزیابی کرد و افزود: در سال‌های بعدی از این تجربه بین‌المللی برای تحول تک‌تک مدرسه‌ها استفاده خواهیم کرد و این کار، شدنی است.

صحرایی خاطرنشان کرد: مدرسه‌ها باید تحول را از همدیگر یاد بگیرند. همدیگرآموزی، امروز یک اصل واقعی در نظام‌های ارزشی است و باید از همدیگر یاد بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رویداد امسال را بعد از برگزاری، تحلیل می‌کنیم تا سال آینده بهتر از این برگزار شود و شاید از شهر و روستا شروع کنیم و به سطح ملی برسیم.

صحرایی درباره حضور استان‌ها و شهرهای مختلف در نمایشگاه خاطرنشان کرد: آنچه دیدم، خیلی بیشتر و پرشورتر از پیش‌بینی‌ها بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از رسالت‌های این همایش، نشان دادن قله‌های تعلیم و تربیت از جمله در بخش هنرستان‌ها است و به نظرم نمایشگاه در این زمینه به هدف خود رسیده است.

وی اظهار کرد: حضور مناطق محروم از ویژگی‌های مثبت و بسیار بارز این نمایشگاه است. همانطور که گفته شد، یکی از رسالت‌های این رخداد، گفتمان‌سازی و نشان دادن ظرفیت‌ها و قله‌هایی است که تاکنون دیده نشده‌اند.

صحرایی خاطرنشان کرد: رویداد الف‌تا برای سال‌های آینده قابلیت توسعه و تعمیم و افزایش آثار ارسالی از سایر کشورها را دارد.