وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای راهبری الگوی مدرسه تراز خواستار شد:
پرهیز از جزئینگری در تعیین شاخصهای مدارس تراز
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر هم افزایی معاونین آموزشی در اجرای فرآیند آموزش و برنامه ریزی برنامه مدرسه تراز گفت: از جزئی نگری در تعیین شاخص های الگوی مدرسه تراز پرهیز شود و آموزش به کارشناسان و معاونین ابتدایی و متوسطه استان ها در فرآیند اجرای پروژه مدارس تراز در اولویت باشد.
به گزارش مركز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز، دوشنبه سوم دی ماه ، در جلسه مدرسه تراز که با حضور جمعی از اعضای شورای راهبردی الگو مدرسه تراز در محل سالن جلسات وزیر آموزش وپروش برگزار شد با تأکید بر این که بحث ساختار شکست پروژه هوشمندانه تنظیم شده است، گفت: با توجه به گذشت قریب به سه ماه از سال تحصیلی انتظار می رود اجرای این طرح با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با تاکید بر ضرورت گفتمان سازی طرح مدرسه تراز گفت : دو بخش در ساختار شکست پروژه باید مورد توجه قرار گیرد: یکی آموزش کارشناسان ستادی و دیگری، آموزش معاونان آموزش متوسطه و معاونان ابتدایی استان ها با برگزاری جلسات آموزشی.
کاظمی با تأکید بر این که سرعت بخشی به اجرای طرح گفت: آموزشها میتواند به صورت آنلاین و یا به صورت ارائه کلیپ هایی دردو بخش مبانی نظری و چارچوب اجرایی و دیگری از زبان معاونان مربوط برای مدیران مدارس، جهت اجرای هر چه بهتر طرح؛ تهیه و ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به الگوی اجرایی مدارس تراز گفت: در تدوین شاخصها نباید جزئی گرا باشید؛ شاخص، باید واقعی و قابلیت اجرا داشته باشد .
وی با تأکید بر این که منابع مالی آموزش برای این مهم باید فراهم شود، تصریح کرد: سامانه مربوط به مدرسه تراز نیز باید به سرعت آماده و به سرانجام برسد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع اعتبار سنجی و تمرین تحلیل برنامههای راهبردی برای مدیران مدارس با مجریان پروژه است.
کاظمی با اشاره به این که هماهنگی و اقدامات لازم در صدور مجوزهای آموزش در مدارس انجام شود، خاطرنشان کرد: نباید تأخیری در فرآیند اجرای پروژه وجود داشته باشد وکارها باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی در پایان جلسه از اقدامات موثری که مسیر اجرای پروژه مدارس تراز انجام شد، قدرانی کرد.