وزیر آموزش و پرورش در هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

پیوند مسجد، مدرسه و خانواده بسیاری از هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش، مسجد را یکی از بهترین موقعیت‌های تربیتی دانست و گفت: اکنون سه هزار و ۶۰۰ مسجد در کشور با مدارس رابطه خوبی دارند .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی شامگاه جمعه در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مرکز رفاهی فرهنگیان قم با اشاره به طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده اظهار داشت: نقطه تماس کل حاکمیت با خانواده ،مدرسه است و مدرسه تنها جایی است که همه مردم کشور فارغ از هر سلیقه و گرایشی فرزند خود را به ان می‌سپارند.

وی با تاکید بر تمرکز ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بر تحقق پیوند مسجد، مدرسه و خانواده خاطرنشان کرد: پیوند این سه نهاد بسیاری از هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت سوق دادن بچه‌ها به سوی مراکز برکت آفرین گفت: در سند تحول بنادین مفاهیمی مانند موقعیت و هویت یک مفهوم بسیار راهبردی است.

وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اجرای آن در یک دهه اخیر دستکم ۱۰ بار مورد تاکید قرار گرفته، چرا که پشتوانه تعلیم و تربیت اسلامی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ستاد همکاری‌ها باید  همت را برای اتحاد سه عنصر کلیدی مسجد، مدرسه و خانواده ببندد افزود: آموزش و پرورش در کنار ستاد همکاری‌ها است و وظیفه خود می‌داند که این کار را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به جای ساختارسازی، گفتمان‌سازی کنند گفت: گفتمان اتحاد مسجد، مدرسه و خانواده گفتمان برکت‌آفرین است چون موجب سالم‌سازی جامعه شده و کل کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی مهمترین نیاز راهبردی کشور در تمامی سطوح را اتحاد، انسجام و یکپارچگی دانست و بیان داشت: هر کسی در مسئولیت خودش در حال تلاش است ولی چون این تلاش‌ها یکپارچه نیست، هنوز به قله نرسیدیم .

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت تقویت مدارس تصریح کرد: اگر مدرسه را قوی کنیم، اقتصاد و فرهنگ نیز پویا، پُرقدرت و قوی خواهد شد.

وی مدرسه را مظهر قدرتمندی کشور عنوان کرد و یادآور شد: بذر قدرت هر ملتی در مدرسه‌های آن کاشته می‌شود.