وزیر آموزش‌وپرورش در نشست با فرهنگیان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان؛

ظرفیت اجرای سند تحول در مدارس و نظام تعلیم و تربیت وجود دارد

سند تحول

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در این نشست اظهار کرد: معلمان در هر زمان، شرایط و موقعیتی معلمی خود را فراموش نمی‌کنند و بر همین اساس در ایام کرونا وظایف خود را با تلاش دو چندان انجام دادند؛ لذا این تلاش و فداکاری معلمان شایسته تقدیر است و تمام تلاشم را برای بهبود معیشت و منزلت معلمان انجام می دهم.

وی با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی فرهنگیان گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا این قانون به بهترین شکل اجرا شود و به ارتقا منزلت و معیشت معلمان منجر شود. همچنین برای همسان سازی حقوق فرهنگیان برنامه ریزی خواهد شد.

عضو کابینه دولت مردمی با اشاره به دستاوردهای سفرهای استانی دولت اظهار کرد: تا کنون سه هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

نوری با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در اجرای سند تحول اظهار کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین فقط در مدرسه اتفاق می‌افتد و مقرر شده بخشی از مناطق کشور از جمله شهرستان‌ها و نواحی آن را اجرایی کنند‌.

وی با بیان اینکه معلمان ظرفیت اجرایی کردن سند تحول را دارند، افزود: یک دانش آموز رتبه اول قرائت قرآن و یک معلم رتبه اول ترتیل قرآن را در مسابقات جهانی را کسب کرده‌اند که این رتبه ها نشان دهنده توانمندی معلمان و فرهنگیان در اجرای سند تحول است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: کشورهای زیادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس را باز نگه داشتند، زیرا تعطیلی مدارس آسیب های زیادی برای دانش آموزان و نظام آموزشی کشور دارد و آموزش و پرورش برای جبران این نقص، با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام به بازگشایی مدارس کرد.

در ادامه این مراسم وزیر آموزش و پرورش از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های دهاقان و شهرضا با اهداء گل ولوح سپاس، تجلیل شد.