در راستا تحقق بند های 10،11 و 23 بیانیه ارزش های سند تحول بنیادین صورت گرفت:

تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

به گزارش فارس،  کولیوند رئیس سازمان هلال‌احمر در آیین امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: برای پیاده کردن مباحث بیانیه گام دوم انقلاب، جمعیت هلال‌احمر و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند.

وی به آموزش همگانی  و امدادی اشاره کرد و ادامه داد: هرچقدر بتوانیم سطح آگاهی مردم را بالا ببریم و از مدارس و دانشگاه شروع کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

کولیوند به موضوع فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: در این سانحه، مردم همکاری مناسب داشتند و آنطور که تصاویر شبکه معاند نشان می‌داد، نبود.

وی افزود: از جمله کسانی که می‌توانند سطح تاب‌آوری اجتماعی را بالا ببرند، معلمان هستند که خیلی می‌توانند کمک کنند.

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر به اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و ادامه داد: هرجایی که دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید پای کار آمدند، موفق خواهیم بود.

به گزارش فارس، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از سرمایه ملی و ضرورت توسعه سرمایه اجتماعی از طریق آموزش و ترویج فرهنگ بشردوستی و آمادگی همگانی در برابر حوادث و مخاطرات، منطبق بر بندهای الف و ب  ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور که در آن به وظایف دو دستگاه به صراحت تصریح شده است و نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین در راستای تحقق برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نیز بندهای10، 11 و 23 بیانیه ارزش‌ها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری بیـن «وزارت آموزش وپرورش و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» با هدف تحقق بند یک سیاست‌های کلی نظام در زمینه ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی و ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺮات ﻧﺎﺷﯽ از ﺳﻮاﻧﺢ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﺣﻮادث ﻏﯿﺮﻣﺘﺮﻗﺒه و توانمندسازی دانش آموزان آینده ساز کشور در مهارت‌های امدادی و بشردوستانه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق موارد زیر منعقد شده است:

– ارتقاء و تقویت ساحت اجتماعی – سیاسی دانش‌آموزان در راستای نیل به اهداف سند تحول بنیادین.

– همکاری در ترویج فرهنگ بشردوستی وتوانمندسازی جامعه (خود امدادی و دگر امدادی) دانش‌آموزی، معلمان، مربیان و اولیاء در مهارت‌های امدادی و ایجاد آمادگی در مواجه با حوادث و مخاطرات طبیعی و انسان ساخت.

– همکاری متقابل در ایجاد فرصت‌های یادگیری تمام ساحتی با تاکید بر پرورش روحیه مسؤولیت پذیری و خدمت به محرومین، آسیب دیدگان حوادث طبیعی و اقدامات خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق سازماندهی دانش آموزان داوطلب در گروه‌های جهادی و امدادی و برگزاری دوره‌ها، اردوهای آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی مربیان و دانش آموزان.

– همکاری در توسعه عدالت تربیتی و تحقق نصیب برابر آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم، مرزی، روستایی و عشایری و کودکان اتباع خارجی.