وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری شهرستان آشتیان:

یکی از مهم‌ترین شعارهای دولت مردمی‌سازی در تمامی حوزه‌ها است

وزیر آموزش و پرورش که به عنوان نماینده هیات دولت در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی سفر کرده است، در نشست شورای اداری شهرستان آشتیان، گفت: یکی از مهم‌ترین شعارهای دولت، مردمی‌سازی در تمامی حوزه‌ها است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری با اشاره به مشاهیر و علمای استان مرکزی از این استان؛ به عنوان خطه ای عالم خیز یاد و تصریح کرد: امیرکبیر از یک جایگاه اجتماعی پایین به جایگاه خیلی بالایی رسید و بزرگانی نظیر وی، در تاریخ استان مرکزی که به دلیل شایستگی هایشان به مقام های بالا رسیدند، بسیار است.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در دکترین جمهوری اسلامی ایران که حضرت امام(ره) ترسیم کردند، برای تثبیت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، استفاده حداکثری از مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و این موضوع برگرفته از آیات قرآن و همچنین سیره پیامبر و امیرالمومنین است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امام حسین (ع) به دعوت مردم قیام کردند و حضرت امام(ره) هم به دعوت مردم 12 بهمن‌ماه وارد کشور شدند و جمهوری اسلامی را تشکیل دادند و شاخصه حکومتی که ایشان پایه ریزی کردند، اسلام و جمهوری مردم بود، بنابراین لازم است ما نیز به سیره این بزرگان عمل کنیم.

نوری با بیان اینکه یکی از مهمترین شعارهای دولت، مردمی سازی در تمامی حوزه ها است، تصریح کرد: سفرهای استانی ریاست جمهوری باعث شده است تا اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در حوزه مدرسه سازی افزایش یابد و این اتفاق خوبی است که باعث می شود، مدارس ایمن بیشتری داشته باشیم.

عضو کابینه دولت مردمی بیان کرد: ارتباط با مردم، شنیدن صدای مردم، با مردم بودن هدف دولت است، هنوز اولین سال شروع به کار دولت نشده است و تنها دو استان برای سفر رئیس جمهور باقی مانده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سفرهای استانی یکی از کارهای بسیار خوب است، چنین کاری از سوی دولتمردان در دنیا انجام نمی‌ شود، امیدواریم در دور بعدی سفرها شاهد رفع مشکلات استان های کشور در کوتاه ترین زمان ممکن باشیم.

شایان ذکر است، وزیر آموزش و پرورش هنگام حضور در شهرستان آشتیان، برای ادای احترام و تجدید میثاق با آرمان های شهدا، در محل گلزار شهدای شهرستان آشتیان حاضر شد.
وی سپس در منزل معلم شهید «محمد رضا عربی» از خانواده معظم و معزز این شهید والا مقام با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد.
شرکت در جلسه شورای اداری آشتیان، ملاقات چهره به چهره با مردم، بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان آشتیان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در آشتیان بود.
نوری همچنین با حضور در محل اقامه نماز جمعه شهرستان آشتیان ضمن سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران، در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه این شهرستان شرکت کرد.