مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین:

اردوگاه های دانش آموزی فرصتی برای شکل گیری و توسعه هویت است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با بیان اینکه هویت هر فرد متناسب با محیط پیرامون او شکل می ‌گیرد، تاکید کرد: اردوگاه های دانش آموزی، فرصتی برای شکل گیری و توسعه هویت است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی پارسانیا در گردهمایی روسای اردوگاه های دانش آموزی کشور که به همت اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی از صبح امروز شنبه در اردوگاه شهید باهنر آغاز شده است، اظهار داشت: برای تحول در نظام آموزشی ابتدا ناگزیر هستیم که تعریف خود را از تربیت مشخص کنیم. برای اجرای کارها باید تعریفمان را از شاخص تربیت تعیین کنیم. تربیت در مبانی نظری سند تحول بنیادین نیز ارائه شده است.

وی افزود: اگر به تعریف تربیت در سند تحول بنیادین دقت کنیم تکوین و تعالی هویت متربیان مورد توجه است، زیرا هویت یک مفهوم کلیدی در تربیت است.

پارسانیا ادامه داد: نسبت اردوگاه با تحول وقتی مشخص می‌شود که نسبت تکوین و تعالی هویت متربی را مشخص کرده باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هویت هر فرد وابسته به پیرامون یعنی محیط فیزیکی و جغرافیایی شکل می‌گیرد، اردوگاه‌ها فرصتی برای شکل‌گیری و توسعه هویت هستند. اردوگاه‌ها یکی از ابزارهای مهم تربیتی به شمار می‌آیند که ما را به سمت فضاهای نزدیک به زندگی و طبیعت که واقعی‌تر هستند، می‌برد.

وی با بیان این که محیط یادگیری براساس سند تحول بنیادین باید تنوع بخشی داشته باشد، گفت: اردوگاه باید به متن برنامه درسی رسمی بیاید تا تربیت شش ساحتی شکل بگیرد و مربی پرورشی باید در مدارس اهداف کتب درسی را در محیط‌های واقعی محقق کند.