معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان شهرستان داراب استان فارس تاکید کرد:

براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه دستگاهها برای اجرایی شدن این سند موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت:همه باید برای اجرای سند تحول به آموزش و پرورش کمک کنند بیش از ۱۵ جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب سند تحول برگزار شده و همه دستگاه ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش برای اجرایی شدن این سند هستند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر قاسم احمدی لاشکی در سفر یک روزه خود به شهرستانهای داراب و زرین دشت استان فارس در جمع فرهنگیان شهرستان داراب گفت: طرح های بسیاری در آموزش و پرورش در حال اجراست لذا دولت و مجلس باید مساعدت کنند تا این پروژه ها به سرانجام برسد.

وی افزود: در این دو شهرستان داراب و زرین دشت دو پروژه دارای پیشرفت ۷۵ درصدی هستند و همچنین تعدادی پروژه با درصدهای پیشرفت متفاوت در این دو شهرستان وجود دارد.

احمدی لاشکی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد پروژه‌های ناتمام مذکور به اتمام برسد و دانش آموزان کار تعلیم و تربیت را در این طرح ها آغاز کنند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم بر جمع آوری مدارس خشتی، سنگی و کانکسی تاکید کردند بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا چنین مدارسی دیگر وجود نداشته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همچنین مدیر کل آموزش و پرورش فارس برای حل مشکل فضاهای آموزشی تلاش می کنند.

وی بر بومی گزینی مطابق اسناد بالادستی در جذب نیروهای آموزش و پرورش تاکید و افزود:عدم اجرای این قانون و جذب نیروهای غیر بومی همواره مشکلاتی را به وجود آورده است و افراد پس از استخدام اصرار بر انتقال به محل بومی خود دارند.

احمدی لاشکی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر فردی در منطقه ای استخدام شود به مثابه بومی منطقه محسوب می شود در صورت اصرار به انتقال از آن منطقه رابطه استخدامی او با دولت قطع می شود زیرا این ردیف استخدامی مربوط به آن منطقه بوده و باید مستخدم در آن منطقه خدمت کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نیروی شاغل بالای ۲۵ سال سابقه در آموزش و پرورش وجود دارد گفت: برای جایگزینی این تعداد نیرو نیاز به برنامه ریزی داریم و نمی توان گفت دانشگاه فرهنگیان این میزان کمبود از نیروی انسانی را می تواند جبران کند.

احمدی لاشکی با اشاره به بازدیدش از مدارس افزود: دانش آموزان بسیار زیبا و با اعتماد به نفس سخن گفتند و این نشان از تربیت چند ساحتی است.

وی ادامه داد:همه باید برای اجرای سند تحول به آموزش و پرورش کمک کنند بیش از ۱۵ جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب سند تحول برگزار شده و همه دستگاه ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار دانش آموزان در سطح کشور گفت: معلمان همواره در کنار انقلاب بوده و هست و برای حفظ ارزش ها تلاش می کند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ۲۰ تا ۳۰ سال زمان می خواهد تا خروجی کارش را ببیند اظهار کرد: نباید در آموزش و پرورش احساساتی تصمیم گیری شود لذا گاهی اوقات شاهد هستیم برخی تصمیمات گرفته می‌شود و افراد انتظار دارند بعد از یکسال خروجی آن را لمس کنند بنابراین تصمیمات خلق الساعه در آموزش و پرورش جوابگو نیست.