وزیر آموزش‌وپرورش در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد:

برای اجرای سند تحول، گواهی کیفیت طراحی نکردیم

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: یکی از وظایف دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و پژوهشگاه‌ها، گفتمان سازی مسائل نظام و تعلیم و تربیت در جامعه است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در نشست اولویت‌های پژوهشی وزارت آموزش ‌و پرورش که به همت پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش و در مدرسه ماندگار دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که در نظام تعلیم و تربیت داشته‌ایم، اما کاستی‌هایی وجود دارد، ازجمله این‌که برای اجرای سند تحول، گواهی کیفیت طراحی نکردیم.

وی تصریح کرد: باید بر تربیت‌معلم متخصص متمرکز شود و آموزش تمام دانش روز به معلمان داده شود تا بتوانند از بين اين دانش‌ها آنچه مناسب است را به دانش آموزان منتقل كنند.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان این‌که درس نباید برای مدرک و پژوهش برای پژوهش انجام شود، بلکه درنهایت همه کارها بايد به اجرا برسد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای کودکان باید با در نظرگیری عوامل زمینه‌ای و آینده‌پژوهی انجام شود.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم اظهار کرد: انتظار داریم در زمان تعطیلی مدارس مراكز علمي و تحقيقاتي مانند؛ دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز پژوهشی نسبت به اثرات منفی این تعطیلی‌ها واکنش نشان دهند و خطرات و آسیب‌های این تعطیلات بر دانش آموزان را به جامعه اعلام نمایند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف این مراکز گفتمان سازی در حوزه نظام تعلیم و تربیت است و یکی از نیازهای امروز و آینده جامعه، گفتمان سازی در مورد خطرات تعطیلی مدارس برای دانش آموزان و فرایند آموزشی و پرورشي آنان است.

شایان‌ذکر است،  ۱۸ دانشگاه، پژوهشگاه و انجمن‌هایی که مستقیم در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند، در این نشست حضور داشتند.