مدرسه تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

الگوی مفهومی،نقشه راه و راهنمای اجرا

معرفی

آنچه پیش روی شما معلمان و مدیران فرهیختۀ مدارس کشور قرار دارد الگوی مدرسه تراز سند تحول بنیادین شامل ترسیم وضع مطلوب، الگوی ارزیابی برای توصیف وضع موجود و چارچوب برنامه راهبردی و عملیاتی برای رسیدن به وضع مطلوب می باشد که بر اساس یک پژوهش مفصل در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و با مشارکت واحدهای مختلف سازمانی آماده شده است.

در این پژوهش، الگوی مفهومی مدرسۀ تراز سند تحول بنیادین ارائه گردید که در آن مؤلفه ها و شاخص های مدرسۀ تراز در محورهای مدیریت و رهبری تربیتی مدرسه، برنامه هاي درسی و تربیتی مدرسه، کنشگران اصلی مدرسه )مربيان، متربیان، والدين و جامعه محلي(، محیط فيزيكي و فرهنگي مدرسه و نتایج مورد انتظار از مدرسه مشخص شدند. در ادامه نیز نقش ها و وظایف هر یک از واحدهای وزارتخانه به منظور فعالیت های رسانه ای، آموزش معلمان و مدیران، شبکه سازی و ارزیابی مدارس مشخص گردید.