وزیر آموزش و پرورش در دیدار نوروزی با همکاران ستادی:

وزیر آموزش و پرورش:در راستای ارتقای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای نسل های آینده کشور باید با روش های نوین و مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی را در دانش آموزان افزایش دهیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری ضمن دیدار با کارکنان حوزه ستادی و تبریک سال نو اظهار کرد: در سال جدید و با همت همکاران و فرهنگیان کشور باید تلاش روز افزون برای دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در سرلوحه برنامه های مختلف نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال 1401، تصریح کرد: بنا به فرموده ایشان امید عامل مهمّ حرکت و پیشرفت است. لذا باید با برنامه ریزی صحیح و با تکیه بر تقوی زمینه های پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «معلم، دانش آموز و مدرسه» ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند، گفت: نگاه ویژه دولت سیزدهم، بیش از تمام دستگاه های اجرایی بر وزارت آموزش و پرورش است؛ بر همین اساس، نگاه مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت باید بر «مدرسه، معلم و دانش آموز» متمرکز باشد تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت های عظیم در اجرای سندتحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که هر دو از مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، گام های مؤثری برای رسیدن به هدف مطلوب برداریم.

نوری افزود: آشنایی بیشتر دانش آموزان با قرآن، ترویج فعالیت های قرآنی در مدارس و حضور حداکثری دانش آموزان در مسابقات حفظ قرآن، در جهت ارتقای ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی آنها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش در سال 1401 قرار دارد. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مهارت افزایی دانش آموزان در مدارس گفت: در سال جدید، باید با برنامه ریزی های صحیح و درست، مدارس را به سمت پرورش دانش آموزانی تمام ساحتی، هدایت کنیم.

نوری با تأکید بر اجرایی سازی شعار سال 1401 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در آموزش و پرورش گفت: باید با روش های نوین و مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی را در دانش آموزان افزایش دهیم تا موفق به ارتقای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه ای نسل های آینده کشور و هموارسازی مسیر «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» شویم.

وی ادامه داد: توجه به استعدادهای درخشان و نخبه پروری به ویژه در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار کشور باید در دستور کار این وزارتخانه در سال 1401 قرار گیرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم  در ادامه از همکاران خواست تا با تاسی از شعار سال 1401 مقام معظم رهبری (تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین)، نهایت تلاش و جدیت  خود را در راستای تحقق این شعار و سیاست های نظام جمهوری اسلامی و به ویژه نظام تعلیم و ترییت به منصه ظهور برسانند .