عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت:

این کمیسیون اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در دولت چهاردهم پیگیری خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید محسن موسوی‌زاده عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تدوین سند تحول بنیادین آموزش مربوط به دوران وزارت آقای حاجی‌بابایی است، اجرایی شدن سند مذکور بی‌تردید تحول در نظام آموزشی کشور را به دنبال خواهد داشت. اگر خارج از مسیر سند تحول بنیادین گام برداشته شود، از اهداف تعیین شده نظام، انقلاب و رهبری در حوزه آموزش دور خواهیم شد و این مسئله به ضرر کشور خواهد بود.
موسوی زاده افزود: وزارتخانه آموزش و پرورش از نظر تامین نیروی انسانی به سایر وزارتخانه‌ها نیازمند نیست، اگر بتوانیم حداکثر استفاده را از حضور آنها در بدنه آموزشی داشته باشیم بی تردید تحقق سند بنیادین آموزش محقق خواهد شد.
وی نبود مدیریت ثابت در آموزش و پرورش را یکی از علل تحقق نیافتن سند تحول بنیادین آموزش دانست و گفت: در دولت‌های مختلف تعداد کثیری از مسئولان اصرار به اجرای سند ۲۰۳۰ داشتند و از حداکثر توان خود بهره گرفتند تا آن را عملیاتی کنند که خوشبختانه با مخالفت مقام معظم رهبری و نخبگان روبرو شدند؛ سندی که تمام اساس آموزش و پرورش کشور را هدف قرار داده بود، کنار گذاشته شد. در آن زمان به اجرایی شدن سند تحول بنیادین توجه چندانی نشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم به تحقق سند بنیادین توجه ویژه‌ای شد، گفت: جابجایی دو وزیر در وزارتخانه آموزش و پرورش از مهمترین علل اجرا نشدن سند تحول بنیادین در دولت شهید آیت الله رئیسی بوده است. دولت چهاردهم باید مدیر توانمند و قدرتمندی برای وزارتخانه آموزش و پرورش انتخاب نماید. با انتخاب مدیری قدرتمند به دور از تمام حاشیه‌های سیاسی می‌توان به وزارتخانه‌ای که نقش آن در توسعه کشور بی‌بدیل است، ثبات دائمی داد. امیدواریم دولت آقای پزشکیان بتواند سند تحول بنیادین را به مرحله اجرایی شدن برساند.
موسوی‌زاده با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش مجلس پیگیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین در دولت چهاردهم است، افزود: اعضای کمیسیون آموزشی متشکل از نخبگان علمی هستند و بی تردید با همکاری دولت مدیری لایق را برای وزارتخانه مذکور انتخاب می‌کند تا در اجرایی شدن سند تحول بنیادین مسیر‌ها را هموار کنند.