رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تأکید کرد:

ارتقای مدیریت آموزش با اجرای مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

محمودزاده با اشاره به ارتقای مدیریت آموزش با اجرای مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در رویکرد وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم ، گفت: در همین راستا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی های جدی را صورت داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده با تبریک ایام گرامیداشت هفته مقام معلم و دهه کرامت ، گفت : امروز مدارس غیر دولتی بخشی از رسالت عظیم تربیت نیروی انسانی کشور را بر عهده دارند و یار و همراه آموزش و پرورش بوده اند که جای تقدیر دارد.

محمودزاده با اشاره به رویکرد و بستر ایجاد شده در دولت چهاردهم پیرامون مسائل آموزش و پرورش ، اظهار داشت: همت عالی رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان در رفع مشکلات کلان اموزش و پرورش بی سابقه و بی نظیر است و تاکیدات ایشان در راستای توسعه عدالت در فضا ، امکانات ، تجهیزات و عدالت در توسعه کیفیت آموزشی بسیار قابل توجه و تقدیر است .

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر رهنمون های وزیر آموزش و پرورش در راستای تعیین نقشه راه در جهت رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تصریح کرد: نقشه راه و برنامه راهبردی سازمان در راستای سیاست های نظام تعلیم و تربیت کشور ،اسناد بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و به استان ها ابلاغ شده است.

محمودزاده با اشاره به ارتقای مدیریت آموزش با اجرای مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در رویکرد وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم ، گفت: در همین راستا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش برنامه ریزی های جدی را صورت داد و در ۵ قطب مدارس تراز در سطح کشور در حال اجرای برنامه های عملیاتی خود می باشند که طبق پیش بینی ها در سال آینده باید ۵۰ درصد مدارس غیر دولتی در این طرح بزرگ قرار گیرند.

محمود زاده با اشاره به محورهای تعیین شده توسط مقام عالی وزارت در راستای کیفیت با تحول در کلاس درس ، آموزش معلمان ، روش های آسان یادگیری و استفاده از فناوری های نوین و هوش مصنوعی ، گفت : برنامه ریزی های کارشناسی در راستای تحقق این اهداف در سازمان صورت گرفته و سند راهبردی آن برای مدیران استانی و مناطق تبیین شده است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی با اشاره به نقش آفرینی معلمان مدارس غیر دولتی در نظام آموزشی و پرورشی کشور ، یادآور شد : امسال برای اولین بار معلمان نمونه مدارس غیر دولتی در کنار معلمان نمونه مدارس غیر دولتی مورد ارزیابی قرار گرفتند که یک حرکت ارزشمند و بزرگی بود که با استقبال بیش از ۸۵ هزار معلم از مدارس غیردولتی سراسر کشور روبرو شد.

وی با تاکید بر نقش الگوسازی معلمان برای نسل جدید ، تصریح کرد: دانش افزایی معلمان مدارس غیر دولتی در راستای آشنایی با فناوری های نوین ، شیوه های جدید تدریس ، بهره گیری از هوش مصنوعی و کنشگری های تربیتی و پرورشی در حال انجام است و دومین پودمان آن به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.