مشاور وزیر در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی:

جاری‌سازی مدرسه تراز توجه عینی و اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

کمرئی گفت: جاری سازی مدرسه تراز توجه عینی و اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش مرکز اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی، مشاور وزیر در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی شامگاه شنبه دهم خرداد ماه در نشست توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم که با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس دفتر رییس جمهور در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد با بیان این که مدارس تراز در راستای کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی است، گفت: با برنامه ریزی راهبردی منعطف و چابک پروژه مدرسه تراز در حال پیشرفت است.

وی افزود: جاری سازی مدرسه تراز توجه عینی و اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کمرئی با تشریح شاخص های مدرسه تراز تصریح کرد: فرایند تراز شدن مدرسه در مسیر تحول است و ثابت نیست

وی با بیان این که این مدرسه با ۳۵ شاخص کلیدی عملکردی وارد فاز علمیاتی خواهد شد، گفت: در حال طراحی سامانه ای برای گنجاندن و ارزیابی ۳۵ شاخص مدنظر هستیم

مشاور وزیر در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی با اشاره به این که رابطه مستقیمی بین روش های تدریس و مدیریت مدرسه وجود دارد، اظهار کرد: این رابطه در ۵ محور قابل توجه است. مدیریت مدرسه بسترساز کیفیت آموزش است و روش تدریس را شکوفا خواهد کرد. همچنین تأمین منابع برای امکانات آموزشی، حمایت حرفه ای و توسعه مهارت های تدریس با توجه و حمایت مدیر میسر خواهد شد .

وی ادامه داد: در این مسیر معلم به عنوان عامل تحول بر مدیریت نیز تأثیر متقابل خواهد گذاشت.  بازخورد معلمان در کاستی های سیستم به کمک مدیر در بیان مطالبات خواهد آمد و روحیه پیگیری و پرسشگری در مدرسه را تقویت خواهد کرد

کمرئی خاطرنشان کرد: معتقدیم مقاومت در برابر تغییر را هیچ کس غیر از مدیر نمی تواند رفع کند زیرا مدیر می تواند فرهنگ تحول را جاری کند.

وی ادامه داد: بنابراین مدرسه تراز به دنبال بهبود روش مدیریت آموزشگاهی است. با این مدل، مدرسه به محیطی شاد، پویا و با  تحول در برنامه درسی تبدیل خواهد شد که مطالبه رییس جمهور است.

مشاور وزیر در ارتقای کیفیت آموزش مدارس دولتی گفت: معتقدم با آموزش مدیران به سرعت تحول در مدارس میسر خواهدشد هر چند که در کلاس درس معلمان مدیریت کلاس را بر عهده دارند ولی حمایت مدیرسبب موفقیت سازمان مدرسه خواهد شد.

وی افزود: بنا بود ۱۰ درصد مدارس در طرح الگوی مدارس قرار بگیرند . از این رو در این مدارس راهبران و مدرسان را آموزش داده ایم تا چرخش های تحولی صورت گیرد. امیدواریم تا پایان ماه آینده آموزش این ۱۰ درصد به اتمام برسد تا از ابتدای تابستان وارد فاز دوم استقرار الگوی مدرسه تراز در ۴۰ در صد دیگر  مدارس شویم.