رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
«کلاس شوقانگیز» الگویی نوین برای تحقق سند تحول آموزشوپرورش است
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، گفت: اجرای پروژه «کلاس شوقانگیز» و بستههای یادگیری آن، اقدامی راهبردی در راستای تحقق تكالیف رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است.
به گزارش خبرگزاری فارس، علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در جلسه شورای مدیران این سازمان، با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه «کلاس شوقانگیز»، گفت: این طرح با تولید بیش از ۲۴۰۰ دقیقه محتوای آموزشی چندرسانهای، سه بسته کلیدی شامل «محیط یادگیری مثبت»، «روشهای تدریس موفق» و «کاربرد فناوری در آموزش» را در اختیار معلمان قرار داد.وی در ادامه افزود: بهرهگیری از روایتپژوهی آموزشی و تولید فیلمهای واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه (VR360) از نوآوریهای مهم این طرح بود که با هدف توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت یاددهی–یادگیری اجرا شد.لطیفی در این جلسه تأکید کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر اساس نقشه راه سند تحول بنیادین، وظیفه دارد الگوهای نوین آموزشی را در مدارس بومیسازی کند و پروژه «کلاس شوقانگیز» نمونهای موفق از پیوند نوآوریهای فناورانه با نیازهای پداگوژیک کشور است.وی با اشاره به نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی مأموریت دارد با طراحی بستههای یادگیری، بازنگری برنامههای درسی، تولید محتوای متناسب با نیازهای روز و توسعه حرفهای معلمان، بستر تحقق اهداف تحولی را فراهم آورد. عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش گفت: این تکالیف در چارچوب سیاستهای کلان آموزش و پرورش و با تأکید بر تربیت تمامساحتی دانشآموزان دنبال میشود.