رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

اجرای برنامه درسی مدرسه‌ای؛ گامی نو در تحول آموزش و یادگیری

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در مراسم جشن شکوفه‌های دبستان شهدای هویزه منطقه ۲ شهر تهران، اجرای برنامه درسی مدرسه‌ای را یکی از سیاست‌های مهم تحول در آموزش کشور دانست و بر نقش اولیا و معلمان در تحقق این طرح تأکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی لطیفی معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان پایه اول و اولیای آن‌ها در دبستان شهدای هویزه تهران، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و برگزاری جشن شکوفه‌ها، اجرای طرح «برنامه درسی مدرسه‌ای» را نقطه عطفی در سیاست‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در هشت مدرسه منتخب شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران به صورت آزمایشی آغاز شده است، گفت: برنامه درسی مدرسه‌ای به ما کمک می‌کند تا مدارس بتوانند متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی خود، بخشی از محتوای آموزشی را بومی‌سازی و متناسب‌سازی کنند.

لطیفی در اين مدرسه كه از مدارس اجرا كننده آزمايشی برنامه درسی مدرسه‌ای است،‌ افزود: هدف اصلی ما این است که مدرسه، میدان واقعی یادگیری باشد و دانش‌آموزان فرصت رشد متوازن در همه ابعاد شخصیتی، علمی و فرهنگی را پیدا کنند. این برنامه به مدیران و معلمان اختیار بیشتری می‌دهد تا با نیازهای واقعی دانش‌آموزان هماهنگ شوند.

وی همچنین نقش خانواده‌ها را در اجرای موفق این طرح بسیار تعیین‌کننده دانست و اظهار داشت: تحول در آموزش و پرورش بدون همراهی و مشاركت جدی خانواده‌ها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. حضور والدين در مدرسه، مشارکت در فعالیت‌های آموزشی و ارتباط مستمر با معلمان می‌تواند کیفیت یادگیری فرزندان را دوچندان کند.

لطیفی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای موفق این برنامه، در سال‌های آینده شاهد گسترش برنامه درسی مدرسه‌ای به سراسر کشور باشیم.