هم‌افزایی مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش برای تحول در نظام تعلیم و تربیت

نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان، مدیران و رؤسای نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان، مدیران و رؤسای نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز شنبه ۱۹ مهرماه در محل باشگاه فرهنگیان تبریز  با هدف بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارهای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور برگزار شد.

در این جلسه، نمایندگان عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در محورهای مختلف از جمله رتبه‌بندی معلمان، بهبود معیشت فرهنگیان، کیفیت آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی پرداختند.

رمضان رحیمی؛ نماینده مردم فلاورجان، رتبه‌بندی معلمان را اقدامی اساسی در جهت ارتقای منزلت و معیشت فرهنگیان دانست و تأکید کرد: برای تربیت دانش‌آموزان خلاق و توانمند، باید نیروهای مبتکر و باانگیزه در رأس برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرند.

حسین حق‌وردی‌؛ نماینده مردم تهران نیز  با اشاره به جایگاه تاریخی تبریز در تحولات علمی کشور، گفت: تاریخ نوین ایران و توسعه علوم و فنون از  تبریز آغاز شد.

 وی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از روش‌های نوآورانه برای حل مسائل آموزشی و استفاده از ظرفیت دولت فعلی برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تأکید کرد.

علی خزائی؛ نماینده مردم ورامین، در ادامه این نشست، بر ضرورت ارتقای کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی و توجه ویژه به وضعیت معیشتی معلمان تأکید کرد.

اکبر پولادی؛ نماینده مردم لنجان، نیز در سخنان خود خواستار توجه جدی به احصای مسائل کلان آموزشی، ارتقای نظام آموزش کشور، بهبود حقوق معلمان متناسب با سایر دستگاه‌ها و اتخاذ تصمیم‌های سریع در زمینه بازماندگان از تحصیل شد.

این نشست، فرصتی ارزشمند برای تعامل میان تصمیم‌سازان ملی و مدیران استانی در راستای هم‌افزایی، تبادل تجربه و ارائه راهکارهای عملی برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و کشور بود.