منظور از الگوی نظری :
” طرحوارۀ مفهومي نظام مندي است، متشكل از عناصر مربوط به جريان تربيت و روابط ميان آن ها كه پاسخ هاي مستدل و عامي را براي هدايت مربیان در عمل تربیتی فراهم مي آورد”
هر الگوی نظری شامل سه دسته مؤلفه است:
« حدود و قلمرو » « رويکرد » « اصول »
حدود و قلمرو ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی
- بخشي از جريان تربيت رسمي و عمومي
- ناظر به حفظ و ارتقاي سلامت و رعايت بهداشت جسمي و رواني متربيان در قبال خود و ديگران
- تقويت قواي جسمي و رواني
- مبارزه با عوامل ضعف و بيماري
- حفاظت از محيط زيست
- احترام به طبيعت
- قلمرو اين ساحت (پرورش قواي بدني وتأمين سلامت جسمي) موارد زیر را پوشش می دهد:
تربيت جنسي سلامت فردي و اجتماعي ( تأمين نيازهاي اساسي، حفظ شادابي در زندگي، برخورداري از رفاه و سلامت، استفاده از تفريحات سالم و اوقات فراغت، مراقبت از جسم و روح و پاکيزگي و آراستگي فردي ) - بهداشت زيست محيطي
- احساس مسئوليت در قبال حفظ زيست بوم شهري
- آگاهي از الگوهاي صحيح توليد و مصرف و يادگيري عادتها و گرايشها در حفظ پاکيزگي و سلامت محيط شهري) و منابع طبيعي (شناخت طبيعت و احترام قائل شدن براي آن)
- در واقع همۀ اين موارد به جنبههايي مهم ومغفول از حيات طيبه در وجه کامل آن اشاره دارد
درباره ما
این پایگاه با هدف گفتمان سازی ،تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1400 شروع به فعالیت کرده است. از همراهی شما خرسندیم.
ارتباط با ما
نقشه
- اخبار
- ارتباط با ما
- ارسال مطالب
- ایده های مرتبط با سند تحول بنیادین
- پادکست مسیر نو
- پخش زنده
- تلویزیون سند تحول
- ثبت نام
- خانه
- دوره های آموزشی
- رویداد ها
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست؟
- کتاب ها
- محتوای آموزشی مرتبط با سند تحول
- منتخب پایان نامه ها و رساله های مرتبط با سند تحول بنیادین
- منتخب مقالات مرتبط با سند تحول بنیادین