منظور از الگوی نظری :
” طرحوارۀ مفهومي نظام مندي است، متشكل از عناصر مربوط به جريان تربيت و روابط ميان آن ها كه پاسخ هاي مستدل و عامي را براي هدايت مربیان در عمل تربیتی فراهم مي آورد”
هر الگوی نظری شامل سه دسته مؤلفه است:
« حدود و قلمرو » « رويکرد » « اصول »
حدود ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
- بخشي از جريان تربيت رسمي و عمومي
- ناظر به رشد و تقويت مرتبۀ قابل قبولي از جنبۀ ديني و اخلاقيِ حيات طيبه در وجود متربيان
- شامل همۀ تدابير و اقدامات جهت پرورش ايمان و التزام آگاهانه و اختياري متربيان نسبت به مجموعهاي از باورها ، ارزشها ، اعمال و صفات اعتقادي عبادي و اخلاقي
- در راستاي تکوين و تعالي هويت ديني و اخلاقي متربیان
- ناظر به کسب شايستگيهاي تبدیل متربيان به شهروندانی فعال و آگاه
- متربیان مشارکت کننده در فعالیت های سیاسی واجتماعی
قلمرو ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
- ارتباط مناسب با ديگران (اعضاي خانواده ، خويشاوندان ، دوستان ، همسايگان همکاران و. . .)
- تعامل شايسته با نهاد دولت و ساير نهادهاي مدني و سياسي
- رعايت قانون، مسئوليت پذيري، مشاركت اجتماعي و سياسي، پاسداشت ارزشهاي اجتماعي
- کسب دانش و اخلاق اجتماعي و مهارتهاي ارتباطي
- بردباري، وفاق و همدلي، درك و فهم اجتماعي، مسالمتجويي، درك و فهم سياسي عدالت اجتماعي
- درك و تعامل ميان فرهنگي ، تفاهم بينالمللي
- حفظ وحدت و تفاهم
- توانایی های زبان ملي(فارسی) محلی، جهانی (عربی انگلیسی و…)
درباره ما
این پایگاه با هدف گفتمان سازی ،تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1400 شروع به فعالیت کرده است. از همراهی شما خرسندیم.
ارتباط با ما
نقشه
- اخبار
- ارتباط با ما
- ارسال مطالب
- ایده های مرتبط با سند تحول بنیادین
- پادکست مسیر نو
- پخش زنده
- تلویزیون سند تحول
- ثبت نام
- خانه
- دوره های آموزشی
- رویداد ها
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست؟
- کتاب ها
- محتوای آموزشی مرتبط با سند تحول
- منتخب پایان نامه ها و رساله های مرتبط با سند تحول بنیادین
- منتخب مقالات مرتبط با سند تحول بنیادین