سال ١٣٦٣ و ١٣٨٠
هنگام معرفي وزير آموزش و پرورش به مجلس شوراي اسلامي، تغيير بنيادي نظام آموزش وپرورش سرلوحه برنامه کار وزيران قرار داشت .
چشمانداز افق روشن ۱۴۰۴، ترسیمگر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی، الهامبخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بینالملی
مقام معظم رهبري(مدظله العالي):
شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در واقع بايد اتاق فرمان فرهنگي كشور يا ستاد عالي فرهنگي و علمي دستگاههاي كشور اعم از دستگاههاي فرهنگي و ساير دستگاهها و مركز مهندسي فرهنگي كشور به حساب آورد.
بهمن 89 الي مهر90
طي 15 جلسه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي
هنگام معرفي وزير آموزش و پرورش به مجلس شوراي اسلامي، تغيير بنيادي نظام آموزش وپرورش سرلوحه برنامه کار وزيران قرار داشت .
اولين گام اساسي براي تغيير نظام تعليم و تربيت کشور با تهيه«کليات طرح تغيير بنيادي نظام آموزش وپرورش» برداشته شد و بعد از بررسي هاي مختلف در نهايت در تيرماه ١٣٦٨ به تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي رسيد.
وزارت آموزش وپرورش براي اجرائي کردن اين برنامه اصلاحاتي را در دوره متوسطه آغاز کرد که هدف آن انطباق بيشتر آموزش هاي اين دوره تحصيلي با نيازهاي جامعه بود و قرار بود تحولات به مقاطع ديگر تحصيلي نيز تسري يابد.
تشکيل کميته اصلاحات آموزش وپرورش و پيشنهاد برگزاري همايش ملي مهندسي اصلاحات در آموزش وپرورش در خرداد ١٣٨١
تدوين منشور اصلاح نظام آموزش وپرورش از سوي کميته پژوهشکده تعليم و تربيت
تصويب طرح تدوين سند ملي آموزش وپرورش با نگاه راهبردي و در راستاي چشم انداز ٢٠ساله در هيئت دولت
تصويب سند تحول راهبردي آموزش وپرورش در افق ٢٠ ساله در شوراي عالي آموزش وپرورش كه بعدا به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تغيير نام داد
تصويب در شورای عالی انقلاب فرهنگی
تأکیدات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت تحول بنیادی در آموزش و پرورش با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی ـ ایرانی و تدوین الگویی اسلامی ـ ایرانی برای تحول و پرهیز از الگوهای وارداتی، کهنه و تقلیدی محض عدم بنیان فکری آموزش و پرورش بر اساس فلسفه تربیتی برآمده ازآموزه های اسلامی و فرهنگ بومی
به روز نبودن آموزش و پرورش با مسایل ونیاز های جامعه
پاسخگونبودن به نیازهای حقیقی نسل آینده
كم توجهی به حفظ هویت اسلامی – ملی – قومی و محلی
الگوگیری از نظام آموزش وپرورش غرب وعدم تناسب با شرایط بومی کشور
عدم رضایت متربیان – والدین وحاکمیت ازخروجی های آموزش وپرروش
کم توجهی به نقش ها وکارکردهای فرهنگی واجتماعی آموزش وپرورش و تاکید برابعاد خاصی ازتعلیم وتربیت
این پایگاه با هدف گفتمان سازی ،تجمیع و یکپارچه سازی اطلاعات مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1400 شروع به فعالیت کرده است. از همراهی شما خرسندیم.