وزیر آموزش و پرورش در بازدیدازپژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش:

تهیه نقش راه سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه اقدامی مهم و راهبردی است که صورت گرفته است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در نشست با مدیران پژوهشکده‌ها، مراکز پژوهشی و گروه‌های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، گفت: نظام علم و فناوری کشور یکپارچه نیست و اگر بخش‌ها و بازیگران این نظام به صورت فرآیندی باهم مرتبط نشوند کلان نظام علم و فناوری صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه افزود: باید به تعلیم و تربیت به عنوان یک زیست بوم نگاه کرد و در آن علم‌ورزی نمود.

صحرایی در این نشست به چالش های آموزش و پرورش اشاره نمود و گفت: مسائل امروز آموزش و پرورش نو نیست بلکه باید با نگاه جدید و راه‌حل‌های تحولی به آن‌ها پرداخته شود.

وی در ادامه تصریح کرد: راه حل بسیاری از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت در درون آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده، اظهار داشت: باید یک بسته‌ سیاستی ویژه خانواده تهیه گردد تا ضمن تقویت جایگاه خانواده، نسبت و رابطه آن با مدرسه نیز در نظر گرفته شود.

وی در ادامه افزود: قطعا پژوهش زیربنای تمام تصمیمات و سیاست ها است و باید شاهد تحقق رویکرد فعال در فعالیت‌های پژوهشگاه باشیم تا به برنامه‌های آموزش و پرورش جهت دهی نمایند.

صحرایی در این نشست با اشاره به آموزش پیش از دبستان، گفت: سرمایه‌گذاری کشورهای توسعه یافته در آموزش‌های پیش از دبستان است و به جای هزینه کرد در آسیب‌های اجتماعی باید به عنوان پیشگیری در کودکستان سرمایه گذاری نمود.

وی با تاکید بر مسئله هویت سازی بر کودکان، تصریح کرد: باید تلاش کرد ویژگی های هویتی را در سنین پائین تر برای کودکان آموزش داد زیرا در آن سن فراگیری هست اما پس از آن یادگیری است.

وی با اشاره به اقدامات تحولی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، اظهار داشت: تهیه نقش راه سند تحول بنیادین توسط پژوهشگاه اقدامی مهم و راهبردی است که صورت گرفته است.