وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با گروه‌های جهادی:

اولیاء باید به کلاس درس بروند تا بدانند دانش‌آموزشان چطور آموزش می‌بیند.

وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با گروه‌های جهادی بر ايجاد شرايطي كه باعث افزايش مشاركت مردم در امور مدرذسه شود، تاكيد كرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری با گرامی‌داشت اعیاد شعبانیه و قرار گرفتن در آستانه ولادت امام زمان(عج) اظهار کرد: حکمرانی در حکومت امام عصر(عج) بر سه اصل قرار دارد؛ علم، امنیت و عدل. منظور از علم همان تربیت است که باید محقق شود، در واقع باید با حضور مردم امنیت برقرار، علم جاری و عدل برقرار شود.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت تکلیف خانواده است، گفت: با توجه به شرایط موجود عموما خانواد‌ها در بحث تربیت ناتوان هستند، زيرا یا وقت يا علم تربيت كودكان را ندارند، در نتیجه این وظیفه مهم در زمره تکالیف دولت‌ها قرار می‌گیرد تا نظام تعلیم و تربیت را آماده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تربیت مهم‌ترین کار ممکن است، افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، مشارکت حداکثری در امور سیاسی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و توصیه‌های فراوانی نیز در این بیانیه و از سوی مقام معظم رهبری درباره علم و پژوهش شده است، در نتیجه نظام تعلیم و تربیت مهم‌ترین بستر برای اعمال حکمرانی است.

نوری با خاطرنشان کردن این موضوع که آموزش و پرورش دارای بروکراسی بزرگی است، عنوان کرد: با ورود دولت سیزدهم این ساختارها که جلوی بسیاری از کارها را می‌گرفت در حال فروریختن است. باید رویکردها را تغییر داد و براساس کار فرهنگی، فعالیت‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: نهاد امور امور تربیتی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان پژوهش از جمله نهادهایی هستند که در امور فرهنگی و تربیتی فعال هستند‌.

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورشی که به دولت سیزدهم تحویل داده شد، حتی اجازه حضور اولیاء را در مدارس نمی‌دادند، تصریح کرد: اولیاء باید وارد مدرسه شوند، یعنی به کلاس درس بروند تا بدانند دانش‌آموزشان چطور آموزش می‌بیند. باید به آن حدی رسید که در هر کلاس درس یک صندلی برای اولیاء وجود داشته باشد و این یعنی مصداق بارز مردمی سازی و هدف نهایی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: گروه های جهادی باید طرح های خود را داشته باشند و بتوانند با استفاده از این طرح‌ها اقدام به مجاب کردن مردم کنند، زيرا تا زمانی که مردم قانع نشوند کاری از پیش نخواهیم برد.

نوری خطاب به فعالان جهادی حوزه تربیت گفت: شما می‌توانید به کمک آموزش و پرورش بیایید تا به هدف غایی خود برسیم. باید آگاه بود که گروه‌های جهادی حلقه میانی نیستند، باید اولیاء را به حرکت در بیاوریم و سطح فعالیت‌های دانش‌آموزان را تحول بخشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان اگر ۶ مهارت را نداشته باشند، فارغ التحصیل نمی‌شوند، بیان کرد: گروه‌های جهادی می‌توانند الگوهای بسیاری را به ما معرفی کنند و قطعا پذیرای آن‌ها خواهیم بود.

نوری در پایان یادآور شد: وضعیت مدارس ما نیازمند کار بسیار بیشتر است و این امر با مشاركت مردم امكان پذير است.