رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش

مدارس دولتی و غیردولتی رتبه‌بندی خواهند شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از بررسی شاخص‌های تراز به منظور رتبه‌بندی مدارس دولتی و غیردولتی خبر داد.

احمد محمودزاده در حاشیه گردهمایی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی خوزستان که امروز (۲ آذرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: در خصوص موضوع تحول بنیادین که در آموزش و پرورش مطرح است و در سال ۱۳۹۰ تصویب شد، انتظار داشتیم که تا به امروز کارهای زیادی انجام شود. این طرح، نقشه راه آموزش و پرورش و نسخه شفابخش است اما متاسفانه چندان کار اساسی در این خصوص صورت نگرفته است. در سال ۹۷ نیز مقام معظم رهبری گله‌ای کردند مبنی بر اینکه  ۱۰ درصد از این طرح اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به عنوان مثال در این طرح در موضوع نیروی انسانی قرار است جذب، نگه داشت، آموزش، بهسازی و رفاه نیروی انسانی انجام شود و از ۲۳ محور این طرح، پنج محور مربوط به نیروی انسانی است. کاری که در طرح رتبه‌بندی انجام می‌شود نیز مربوط به سند تحول بنیادین است که باید از ۱۱ سال قبل انجام می‌شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دیگر حوزه‌ها  از جمله محتواهای آموزشی و برنامه درسی نیز باید به سمت و سویی برویم که متناسب با سند تحول بنیادین باشد. مهارت‌های پایه‌ای دانش‌آموزان باید تقویت شوند که اکنون این اتفاق نمی‌افتد. مهارت کسب و کار و مهارت زندگی و حرفه‌ای نیز باید در دانش‌آموز ایجاد شود.

محمودزاده ادامه داد: در حال حاضر مشکلات اساسی ما در حوزه تولید محتوا، در محتواهای کتب درسی است. بخشی از سند تحول بنیادین، نرم‌افزاری و بخشی سخت‌افزاری است و  در حوزه سخت‌افزاری نیازمند هستیم که همه مجموعه‌های خارج از آموزش و پرورش به ما کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه‌ای دیگر نیز به منظور رتبه‌بندی مدارس دولتی و غیردولتی، شاخص‌ها در حال بررسی است و وزیر نیز دستور داده است که در حوزه‌های تخصصی بررسی شود که مدرسه تراز چه مدرسه‌ای است؟ اگر این اتفاقات در این دولت انجام شود که حتما انجام خواهد شد، شاهد کارهای خوبی در سال‌های آتی خواهیم بود.