وزیر آموزش‌وپرورش در آيين افتتاح دوره آموزشی رهیاران تحول :

مدرسه کانون تحول و معلم محور تحول است

وزیر آموزش‌وپرورش در آيين افتتاح دوره آموزشی رهیاران تحول كه با حضور۱۵۰۰ نفر از معلمان برگزیده سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: مدرسه کانون ایجاد تحول در جامعه و معلم، محور تحول است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، يوسف نوری با خواندن فرازی از صحیفه سجادیه گفت: در صحیفه سجادیه عبارات زیادی با ریشه اطلاع و اختراع وجود دارد، این صحیفه یک کتاب اخلاقی و تربیتی است که امام سجاد (ع) با آن جامعه را آماده کرد. امام سجاد با صحیفه سجادیه نخبگانی مانند جابربن حیان و خواجه‌نصیرالدین طوسی را دورهم جمع کرد که دانشگاه امام سجاد (ع) و امام باقر (ع) را ساختند. این دو امام در دوران اختناق تحول بنیادین در همه حوزه‌ها و همه علوم ایجاد کردند كه زمینه‌ساز این تحولات امام سجاد(ع) بود.

وي با اشاره به اهميت بسترسازی و فعالیت‌های اين دو امام اظهار كرد: ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت را می‌توان از صحیفه سجادیه استخراج کرد.

نوری بیان کرد: شهیدان تأثیرگذار و تحول‌آفرین زیادی داشته‌ایم؛ شهیدانی چون کاظمی آشتیانی یا شهید بهشتی که در قوه قضاییه تحول ایجاد کرد. شهیدان رجایی و باهنر نیز با وجود تهمت‌ها و سختی‌ها شجره طیبه‌ای ایجاد کردند.

عضو كابينه دولت مردمي افزود: باید علی رغم سختی‌ها توجه جدی به‌نظام تعلیم و تربیت داشت؛ جوانان به زایش، پویش، خلاقیت و اقدام توجه داشته باشند، امروز رهروان تحول ۱۵۰۰ نفر هستند، تحول سخت است، اما دست به اقدام بزنید؛ نواقص وجود دارد، اما تحول شدنی است.

نوري گفت: اولین کار درست در ایجاد تحول همین است که شما جوان هستید و دومین مورد انتخاب شدن شما از مدرسه است، زيرا مدرسه کانون تحول است.

عضو كابينه دولت مردمي ايران قوي ادامه داد: یکی از اقدامات درست آموزش‌وپرورش شبکه‌سازی است، حتی در ابعاد کوچک باید شبکه‌سازی انجام شود تا باهم افزایی، فرمایش نخست مقام معظم رهبری در خصوص ترویج گفتمان انقلاب اسلامي انجام شود و سند تحول بنیادین اجرا شود.